سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مقام معظم رهبری، سال 1381 خطاب به جنبش دانشجویی: مسابقه رفاه میان مسئولان، بی‌اعتنایی به گسترش شکاف طبقاتی در ذهن و عمل برنامه‌ریزان، ثروت‌های سربرآورده در دستانی که تا چندی پیش تهی بودند، هزینه کردن اموال عمومی و اقدام‌های بدون اولویت، و به طریق اولی در کارهای صرفاً تشریفاتی، میدان دادن به عناصری که زرنگی و پررویی آنان همه گلوگاه‌های اقتصادی را به روی آنان می‌گشاید، و خلاصه پدیده بسیار خطرناک انبوه شدن ثروت در دست کسانی که آمادگی دارند آن را هزینه کسب قدرت سیاسی کنند، و البته با تکیه بر آن قدرت سیاسی اضعاف آن‌چه را هزینه کرده‌اند گرد می‌آورند
پاسخ به مقاله ' رسانه ارتباط جمعی،عامل موثر در مدرک گرایی' - ناگفته ها

آقای جوانفکر در وبلاگ شخصی شان به بحث در خصوص مسائل مربوط به اقای کردان و مدرک گرایی در کشور پرداخته اند و لازم دانستم نکاتی را در حد بضاعت خود در پاسخ به این مقاله بنویسم .
جناب اقای جوانفکر، بحث مدرک گرایی که در کشور ما رایج است یک مشکل است و اینکه کسی مدرک جعلی داشته باشد مشکلی دیگر. اینکه شما عنوان کرده اید" فلان آقا که به برکت بورس دولتی دکترای خود را از فرنگ دریافت کرده به مثابه یک کارشناس آکسفورد شناس از چند ویرگول ایراد می گیرند " نشان می دهد که برای شما نه تنها خود مدرک مهم است که حتی طریقه کسب مدرک هم مهم است . که آیا با بورس دولتی بوده یا غیر دولتی ؟ حال چطور ممکن است جعلی بودن خود مدرک مهم نباشد؟ جناب جوانفکر اینکه این آقای احمد توکلی که منظور شما بود دارو دسته خودش را دارد درست ، اینکه عمری شعار مبارزه و اعلام اسامی مفسدان اقتصادی داد اما همینکه وقت عمل رسید و آقای احمدی نژاد ( دکترش را به خاطر شما نگفتم) فریاد زد می خواهم اعلام کنم ، صد مصاحبه و مقاله ترتیب داد که این اعلام باعث فرار سرمایه می شود ، آن هم درست اما به هر حال در این مورد خاص به گفته شما به واسطه چند ویرگول و به نگفته شما به واسطه چند غلط املایی * موجود دربرگه دکترای افتخاری آقای کردان و با استعلام از دانشگاه آکسفورد ** ثابت کرد که مدرک جعلی است ما به فرمایش حضرت امیر باید به چه می گوید توجه کنیم نه که می گوید . البته متاسفانه بعد از این اثبات ظاهرآ با شکایت آقای رحیمی معاون رئیس جمهور سایت الف فیلتر شد.
جناب جوانفکر بحث بر این نیست که چرا آقای کردان دکترا ندارد ، بحث بر این است که چرا دکترای جعلی دارد و من و ما حامیان آقای احمدی نژاد و همینطور شماییم ولی همه ترسمان از این است که کسی که در صورت لزوم می تواند برای خودش دکترای افتخاری بسازد و با افتخار و بی واهمه پخش کند آیا نمی تواند برگه های ترخیص کالا ، مجوز احداث غیرقانونی کارخانه ، مجوز دریافت وامهای میلیارد دلاری و ... درست کند؟ در این صورت آیا احتمال اینکه چند سال دیگر بشنویم فلان وزیر احمدی نژاد هم مفسد اقتصادی از آب در آمد ، دور از ذهن است؟ مگر در مورد دولتهای پیشین این اتفاق نیفتاده ؟ در آن صورت خدشه دار شدن باورمان درباره آقای احمدی نژاد ، می دانید چه ضربه ای به باورهایمان درباره نظام می زند؟ چون همه آدمهای خوب به ترتیب دارند خط می خورند و می ترسم چیزی در آخر نماند جز مشتی احساس حماقت که چرا به هر کسی اعتماد کردیم. و مباد آنروز که چنین شود. آقای احمدی نژاد گفته اند" برای خدمتگزاری نیازی به این کاغذ پاره ها نیست" .در جوامع بزرگ و مدرن و سیستم مند این کاغذ پاره ها نشانه است و برای هر چیزی به این کاغذ پاره ها نیاز است . شما اگر یکی از همین کاغذ پاره هایی که آنرا گواهینامه رانندگی می گویند نداشته باشید هر چقدر هم راننده قابلی باشید جریمه می شوید . و علتش هم روشن است تا هر افسری مجبور نشود از راننده هر اتومبیلی که رد می شود آزمایش رانندگی بگیرد و البته افسر هم باید یک کاغذ پاره به نام کارت شناسایی در جیب و پارچه پاره ای که درجه اش است را بر دوش داشته باشد تا هر راننده ای هم مجبور نباشد به هر رهگذری سوال و جواب پس دهد و بسیاری مثالهای دیگر. برای فرصتهای شغلی و خدمتگزاری هم همین است و اگر چنین نباشد پشت در دانشگاه ها نانواها و بقالها و ... برای تدریس دروس دانشگاهی صف می گیرند و همه مسئولین دانشگاه هر روز باید همه وقت خود را برای تعیین سطح سواد هزاران داوطلب تدریس صرف کنند و البته برای همه فرصت خدمتگزاری هست ، نانوای بی کاغذ پاره با پخت نان عطر نان و زندگی را در کوچه پس کوچه های شهرمان پخش می کند و بنا سرپناه می سازد و دکتر کاغذ پاره دار شاگرد تربیت می کند و صد البته هستند کسانی که مدرک دکتر و مهندس ندارند اما از بسیاری مدرک داران با سواد تر و کاراترند و اینها اغلب با توجه به سواد و قابلیتشان خود را در کار نشان می دهند و تحمیل می کنند و یا اینکه از طرف افراد مورد اعتمادی معرفی شده و مورد تایید قرار می گیرند . کاش آقای احمدی نژاد که یکی از همان افراد مورد اعتمادند، کردان را به عنوان یک لیسانس لایق یا هر چیز دیگری که هستند معرفی می کردند و آن عنوان دکترای افتخاری و مدرک کذایی عنوان نمی شد .فرض را بر ندانستن دکتر احمدی نژاد می گذاریم اما شایسته و بایسته بود پس از مطرح شدن این شائبه ها و با توجه به حساسیت ایشان در صداقت و درستکاری هیات دولت خود سریعتر از آکسفورد و وزارت علوم استعلام می کردند و در صورت اثبات جعلی بودن ، به سرعت ایشان را برکنار می کردند . فراموش نکنیم در مجلس هم برخی از دوستان رئیس جمهور مانند آقای حسینیان و زاکانی به مخالفت و تشکیک در مدرک پرداختند و بعید است که همه نیت سوء داشته باشند.
جناب جوانفکر فرموده بودید که تایید یا عدم تایید مدرک بر عهده وزارت علوم است . حق با شماست اما اگر در مورد این مدرک این مسائل و موارد مطرح نمی شد و رئیس مجلس از وزارت علوم نمی خواست آیا این وزارت خود پیگیری می کرد؟ قضاوت هم به عهده قوه قضائیه است اما اگر این قوه به وظیفه خود رسیدگی می کرد آیا رئیس جمهور لازم بود این همه فریاد بزند که با مفسدین و دانه درشتها قاطعانه برخورد کنید ؟؟!!
جناب آقای جوانفکر شما مسلمآ دوست و دوستدار آقای احمدی نژادید اما گاهی تذکر و هشدار خطای دوست از توضیح و توجیه خطا برای اثبات دوستی لازمتر و واجبتر است که نوشتن این مقاله در پاسخ به شما هم جز این منظور نبود که ادعای دوستی شما و جناب احمدی نژاد را دارم و با تذکری خواستم اثبات مدعایم کنم که نکند با کاری اشتباه و توجیه آن اشتباه باور دوستداران آقای احمدی نژاد خدشه دار شود.
آروزی توفیق و بهروزی برای شما و دولت خدمتگزار را دارم.
*       
http://www.alef1.com/content/view/30890 
**    
http://www.alef1.com/content/view/30946     
بیانیه دانشگاه که بر خروجی سایت دانشگاه آکسفورد قرار گرفت.



سروش ::: یکشنبه 87/5/27::: ساعت 8:34 عصر
نظرات دیگران: نظر

لیست کل یادداشت های این وبلاگ


لینک های برتر

به زودی ایران به سومین قدرت جهان تبدیل می شود [186]
معاویه هنوز زنده است و بت گر باقی است [114]
ایرادات نگارشی بچگانه خانم پروفسور زهرا رهنورد [129]
عروسی پسر احمدی نژاد و پسر عسگر اولادی [921]
نرخ های واقعی با ارزشتر از ملی شدن نفت -خیلی مهم [40]
عذر بدتر از گناه دکتر عباسی و سخنی با ایشان [161]
سرانجام پرونده مهدی و فائزه هاشمی تشکیل شد [174]
رهبری جلوی ریاست جمهوری مادام العمر را گرفت - مهم [296]
ما پدر در پدر ساندیس خوریم - عکس [322]
انتقادات فرمانه شجاع از جاسبی ، در حضور جاسبی [143]
کلیپ و آهنگ زیبای فتنه سبز [204]
یاران را چه غریبانه - کشتند در این خانه / حتمآ بخوانید [137]
مترادف های سیاسی - حتمآ بخونید [171]
مهندسی افکار عمومی - دکتر عباسی - مهم مهم [255]
بگو کدام خیابان سرزمین‌مان رفتگر ندارد - کافه پیانو [127]
[آرشیو(187)]

 

 

لینک دوستان


وبلاگ های من
ناگفته ها




لینکهای مورد نیاز

اخبار نت گشت



آرشیو سیما



آدرسهای اینترنتی



روزنامه ها



موسیقی سنتی و پاپ



جوک



آب و هوا



آثار پارسی گویان



یانی



کارت تبریک



گردشگری ایران



گالری تصاویر



>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 14
کل بازدید :351876

بهترین نمایش 600*800

پارسی بلاگ

صفحه نخست

پست الکترونیک

وضعیت من در یاهو

برای اینکه این صفحه را ،صفحه خانگی خود کنید کلیک کنید


مطالب پیشین


لغت نامه فارسی

پیوند روزانه هزاره سوم