سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مقام معظم رهبری، سال 1381 خطاب به جنبش دانشجویی: مسابقه رفاه میان مسئولان، بی‌اعتنایی به گسترش شکاف طبقاتی در ذهن و عمل برنامه‌ریزان، ثروت‌های سربرآورده در دستانی که تا چندی پیش تهی بودند، هزینه کردن اموال عمومی و اقدام‌های بدون اولویت، و به طریق اولی در کارهای صرفاً تشریفاتی، میدان دادن به عناصری که زرنگی و پررویی آنان همه گلوگاه‌های اقتصادی را به روی آنان می‌گشاید، و خلاصه پدیده بسیار خطرناک انبوه شدن ثروت در دست کسانی که آمادگی دارند آن را هزینه کسب قدرت سیاسی کنند، و البته با تکیه بر آن قدرت سیاسی اضعاف آن‌چه را هزینه کرده‌اند گرد می‌آورند
نفس های آخر جنبش مغزپسته ای ها - ناگفته ها
همانطور که از شواهد برمی آید جنبش مغز پسته ای ها نفس های آخرش را می کشد و کم کم اذناب این جنبش و حتی خود جنبش از سران آن فاصله می گیرند.یادمان نرفته که در اواخر دوران خاتمی در زمانی که خاتمی در حال از دست دادن جایگاه اجتماعی اش بود و ناکارآمدی آن در حال عیان شدن بود تئورسین ها و متفکرین این حزب برای بقا نام حزب با مطرح کردن طرح عبور از خاتمی سعی کردند خاتمی را قربانی کنند تا حزب به بقا آن امیدوار بماند و این طرح در واقع اذعان واضح و روشن مشارکت و اصلاحات و دوم خردادی ها به ناکارآمدی بود. حالا هم بعد از 6 ماه از تنش ها و آشوب ها و وقایع انتخابات با روشن شدن عدم توانایی در بسیج عمومی توده ها حتی در خود تهران، این جنبش در صدد قربانی کردن خود موسوی است و از روحانیون قدرت طلب تا اپوزیسیون خارج نشین کم کم خود را از موسوی جدا می کنند . البته بحث ما فقط درباره جنبش سبز است، نه کل احزاب قدرت طلب و پولگرای مخالف احمدی نژاد وگرنه مغز سازمانی مخالفان احمدی نژاد در انتخابات و بعد از آن فوق العاده عمل کردند و برای هر قسمت طرح و پروؤه خود را داشتند و هر سه کاندیدای دیگر با هدفی مشخص به عرصه آمدند که موسوی و نیروی کمکی آن کروبی کاملآ آشکار است اما شاید کسی متوجه رضایی نشده باشد که علاوه بر کمک به آن دو، خود را  متعادل تر و معقول تر و وابسته به نظام و... معرفی می کرد و پروژه رضایی در واقع برای 4 سال بعد کلید خورده تا موسوی با به هم زدن اوضاع یا خود برقدرت نشیند یا جو عدم اطمینان و ناکارآمدی را دامن زده و اصولگرا و رفرمیست را در 4 سال دیگر با اکثریت آرا به رضایی متمایل کند.اما درمورد شکست پروژه سبز یا شاید هم آغاز مرحله دوم پروژه که می خواهند تمام توهمات سبز را گردن موسوی بیندازند .نمونه بارز آن مصاحبه سجادی اپوزیسیون خارج نشین یا به عبارت بهتر رفرمیست و اصلاح طلب دو آتیشه است . البته کاملآ واضح بود که روش های پنجاه و هفتی فقط در سال 57 و از شخصیتی چون امام بر می آمد وگرنه" نه هر که سر تراشد قلندری داند" و مهندس متوهم ما یا در سال های 57 متوقف شده بود که روشهای الله اکبر گفتن ، توپ تانک بسیجی - دیگر اثر ندارد و ... را به کار می بست یا به احتمال قویتر از این پروژه دو هدف داشت یا پیروزی یا تضعیف نظام و جایگاه رهبری .به هر حال به اولی که نرسیدند اما دومی را کم و بیش موفق بودند . حال برای عوام مغز پسته ای عرض می کنم  هر چند امیدی به درک آنها ندارم چه آنکه این همه تناقضات آشکار را ندیدند این را نیز نمی بینند .شش ماه قبل هم گفته بودم که مدعیان تقلب تا چند ماه دیگر جلسات اتاق فکر می گذارند تا علل شکست را بررسی کنند و جالب اینکه علنی هم اعلام می کنند و عوام جنبش مزبله هم تلنگری نمی خورند که تقلب اتاق فکر ندارد ، شاید علت علنی اعلام کردن این جلسات هم همین باشد که سران حزب و جنبش هم سطح درک هوادارانشان را به خوبی می دانند . به هر حال هرچند که تعصب کورکورانه سبزها را پرچمی نمی کند و چشم را عمدآ بر واقعیات می بندند اما جای شکرش باقی است حتی اگر میلیمتر،میلیمتر از این جنبش فاصله بگیرند و حداقل کم کم از آتش زدن بانک و اتوبوس و سطل آشغال و ... دست بر دارند.
ماه قبل در یک مصاحبه یکی از نزدیکان خاتمی تقلب انتخاباتی را وقیحانه تبدیل به تخلف انتخاباتی کرد که در املا تفاوت یک حرف و در معنی و کارکرد سیاسی تفاوت از زمین تا آسمان است.
در این ماه پس از حوادث 16 آذر و عدم موفقیت در بسیج عمومی توده دانشجو ، سجادی به انتقاد از عملکرد موسوی می پردازد و دقیقآ همان مطالبی را می گوید که ما پرچمی ها 6 ماه است گلوی خود را پاره می کنیم و فریاد می زنیم.
به هر حال گفته های سجادی از این جهت حائز اهمیت است که از جانب یک سبز متعصب مطرح می شود و البته نه از این جهت که گمان کنیم به اشتباهشان پی برده اند که اینان از ابتدا نیز می دانستند .خلاصه اینکه متن این گفتگو را کامل بخوانید ، خصوصآ سبزها  بخوانند :
چه خوش باشد که سر دلبران      گفته اید در حدیث دیگران

داریوش سجادی از عناصر مایل به اپوزیسیون که شبکه ماهواره‌ای هما را نیز اداره می‌کرد، در مصاحبه‌ای که سایت گویانیوز که به‌تازگی آن را منتشر کرده است، نکات قابل توجهی درباره دروغگو بودن جریان موسوم به سبز، ادعاهای غیرواقعی آنان درباره پایگاه مردمی، جریان مشکوک قتل آقاسلطان، ادعای ضدخشونت بودن جنبش سبز و آینده اصلاح‌طلبان بیان کرده است.

 سجادی با تأکید بر اینکه رهبران جنبش سبز فاقد حداقل های پذیرفته شده برای رهبری یک جنبش هستند، می‌افزاید: من با اتکای بر ادله و تحلیل معتقدم جنبش موسوم به جنبش سبز تحقیقاً به انتها رسیده. تاریخ انقضای آن را هم در راهپیمایی روز قدس می دانم. آن چیزی که در حال حاضر به‌نام جنبش سبز در ایران موجوده، اسمی از جنبش است و ماهیتی متفاوت با آنی دارد که بود.

وی در ادامه می‌گوید "من اعتقاد دارم جنبش (سبز) اول از همه چوب دروغ (گویی‌اش) را می خورد" و سپس ادامه می‌دهد: (احمدی‌نژاد) خس و خاشاک نگفت؛ همین جا می خواهم بگویم این اولین دروغ جنبش بود. عین جمله آقای احمدی‌نژاد این بود: «پیروز انتخابات ?? میلیون شهروندی بودند که در انتخابات شرکت کردند، حال یک‌سری خس و خاشاک این گوشه ها سرو صدا می کنند را نباید خیلی توجه کرد»؛... آنجا دیگر شیطنت است که این خس و خاشاک را به طرفدارای موسوی نسبت بدهیم. جنبش سبز بی معرفتانه فردا در آمد گفت «آن خس و خاشاک تویی، پست تر از خاک تویی» این اولین دروغ جنبش.

سجادی اضافه می‌کند: من طرفدار آقای احمدی‌نژاد نیستم ولی دروغ را منتسب نمی کنم. وقتی ایشان می گوید که ?? میلیون پیروز هستند، یعنی مجموع آرای موسوی، کروبی و رضایی را هم حساب کرده. وقتی ایشان اعتبار می دهد به شهروندی که رأی داده که شما پیروز هستید، آنجا دیگر شیطنت است که این خس و خاشاک را به طرفدارای موسوی نسبت بدهیم. این اولین دروغ که جنجال‌های زیادی به‌دنبال داشت.

وی در بخش دیگری از مصاحبه با توجه به ادعای جریان موسوم به سبز مبنی بر میلیونی بودن، این سؤال را مطرح می‌کند که "چه شد آن اکثریت میلیونی که ناگهان بعد از خطبه های نماز جمعه آقای خامنه ای آب شده و ناپدید شدند؟"، سپس می‌گوید: اگر ترس، عامل آب شدن آن حضور میلیونی بود، چرا این ?? درصد شعار "یا حسین میر حسین" می دهند؟ کسی که شعار یا حسین می دهد یعنی با صراحت اعلام می کند الگوی مبارزاتی‌اش حسین بن علی و قیام عاشورا و مبارزه تا مرز شهادت است. اگر ترسیدند چرا شعار "ما همه مرد جنگیم بجنگ تا بجنگیم" سر می دهید؟ خوب بجنگید. چرا پس انگل‌وار سوار بر تجمعات حکومت می شوید؟

سجادی خاطرنشان می‌کند: از طرف دیگر مدام شعار می دهند «احمدی‌نژاد دروغگو، ?? درصدت کو» من همین سؤال را از جنبش سبز می کنم «?? میلیون شما کو؟» مگر نمی‌گفتید «اگر تقلب بشه، ایران قیامت می شه؟» پس چرا ایران قیامت نشد و اوج اعتراضات صرفاً محدود به تهران و آن هم در بدنه مرکزی و شمالی شهر تهران ماند؟

مصاحبه‌کننده در ادامه می‌گوید: "من با شما موافق نیستم که الزاماً همه 99 درصد با تکیه بر آرمان‌های قیام عاشورا شعار «یا حسین میر حسین» می‌دهند" و سجادی پاسخ می‌دهد: خوب پس این هم یک دروغ دیگر جنبش! اکنون چه اتفاقی افتاده که آیت‌الله منتظری فتوا صادر می کند اما آب از آب تکان نمی خورد؟ چون که آن بدنه‌ی معترض که در کف خیابان‌های تهرانند، اهل فتوا نیستد که خود را معطل فتوا کرده باشد تا تکلیف خود را با حکومت روشن کند، اینها نه وجوهات داده اند، نه نمازخوانده اند، بنابراین روحانیت شیعه مگر دیوانه است که نفوذ کلامی را که در اقشار مذهبی دارد، به‌پای کسی هزینه کند که هنوز به قدرت نرسیده می گوید: «استقلال ازادی جمهوری ایرانی» و از الآن زیر اب اسلام را زده؟

سجادی در بخش دیگری از مصاحبه، قتل آقاسلطان را سناریویی از پیش تعیین شده می‌داند و می‌گوید: یک نکته دیگر هم هست که از آرش حجازی شاهد قتل ندا آقاسلطان می پرسم. یا ایشان و یا هر کس دیگری که می خواهد جواب بدهد. ایشان ?? ساعت بعد از حادثه با ویزای آماده در جیب! سر از بی‌بی‌سی در آوردند و گفتند ما قاتل ندا را گرفتیم، کارتش را در آوردیم و بسیجی بود و... بنده سؤالم این است آقای آرش و کلیه کسانی که خبر را شنیدید، شما می گویید جنبش سبز یک جنبش نایس ِ ملاطفت طلب است بعد هم توانستید یک بسیجی آدم کش را که یک نفر را در مقابل چشم همه کشته خلع سلاح کنید و کارت شناسایی‌اش را هم در آورده اید، ایشان هم تمام مدت مثل ماست وایساده و شما را نگاه کرده؟!؛ از کی تا حالا جنبش سبز اینقدر دلاور شده که یک قاتل مسلح را خلع سلاح کند، بعد هم ولش کند؟ آیا روی پیشانی بنده و امثال بنده نوشته شده ابله!

وی دروغ دیگر، جریان موسوم به سبز را ادعای راهپیمایی میلیونی روز قدس در تهران می‌خواند و می‌افزاید: آقایان یا معنای میلیون را نمی دانند یا تصور می کنند دیگران از فهم میلیون عاجزند. من مایلم بدانم این چگونه تظاهرات میلیونی بود که چهار تا بسیجی توانستند رهبران جنبش سبز را با اعتراض های خود از صحنه خارج کنند. اگر تظاهرات میلیونی بود که آن میلیون ها نفر باید آقایان موسوی و خاتمی را همچون نگینی در حلقه محاصره میلیونی خود می گرفتند تا احدی نتواند معترض ایشان شود، چه رسد به آنکه ایشان را از صحنه نیز فراری دهند. جنبش سبز می تواند با آرزوهایش لذت ببرد اما قطعاً نمی تواند با آرزوها و توهمات و تخیلاتش واقعیت را گریم کند.

مصاحبه‌کننده می‌پرسد "شما فرمودید این خیلی عجیب است که بشود یک بسیجی مسلح را خلع سلاح کرد؟" و سجادی پاسخ می‌دهد: فیلمش را خودشان منتشر کردند که قاتل آقاسلطان را گرفتیم خلع سلاح کردیم لختش کردیم و... این تناقضات اینجاست که اگر برخورد کاملاً خشنی هم از طرف نیروهای سرکوبگر بروز کند، نباید ری اکشنی بروز کند. این چه جنبش مسالمت آمیزی است که در ?? خرداد حتماً دیدید که چند نفر در حاشیه در آن پایگاه بسیج کشته شدند. آیا بسیج آمد در جامعه و مردم را در خیابان به گلوله بست یا برخی از تظاهرات کنندگان بودند که به پایگاه بسیج حمله کردند؟ فیلمی که در روی اینترنت از این واقعه قرار دادید، به‌وضوح نشان میده که بسیجی‌ها بالای پایگاه سنگر گرفته دارند تیر می زنند. پس جنبش به یک مقر نظامی حمله کرده و حمله به مقر نظامی در تمام دنیا حکم تیر دارد، در قیام سیاه پوست‌ها در لس‌آنجس ?? نفر به‌خاطر حمله به مقر پلیس توسط پلیس درآن واحد کشته شدند. هیچ احدی هم نتوانست معترض آن باشد. یکی از عوامل خشونت آمیز همین حمله به پایگاه بسیج بود. بچه های بسیجی بالای پایگاه سنگر گرفتند، پس معلومه سبزها حمله کردن به پایگاه، بعد هم می گویند ما خشونت گریزیم.

سجادی در بخش دیگری از گفت‌وگو به این مسئله اعتراض می‌کند که چرا جنبش وقتی مطالبات خودشان را مطرح می کنند، می گویند ما مردم ایران این را می خواهیم یا آن را نمی خواهیم، یک کمی هم تواضع لازم است که بگویند ما سبزها این را می خواهیم یا نمی خواهیم.

وی همچنین در پاسخ به اینکه "فکر می کنید در انتخابات بعدی با این وضعیت که سران مخالف همچنان ناراضی هستند، اقبالی به انتخابات نخواهد بود؟"، تصریح می‌کند: با این افتضاحی که اقایان اصلاح‌طلب زدند متاسفانه اصلاح‌طلب‌ها در هیچ انتخاباتی امکان بازی نخواهند داشت



سروش ::: شنبه 88/10/5::: ساعت 6:19 عصر
نظرات دیگران: نظر

لیست کل یادداشت های این وبلاگ


لینک های برتر

به زودی ایران به سومین قدرت جهان تبدیل می شود [186]
معاویه هنوز زنده است و بت گر باقی است [114]
ایرادات نگارشی بچگانه خانم پروفسور زهرا رهنورد [129]
عروسی پسر احمدی نژاد و پسر عسگر اولادی [921]
نرخ های واقعی با ارزشتر از ملی شدن نفت -خیلی مهم [40]
عذر بدتر از گناه دکتر عباسی و سخنی با ایشان [161]
سرانجام پرونده مهدی و فائزه هاشمی تشکیل شد [174]
رهبری جلوی ریاست جمهوری مادام العمر را گرفت - مهم [296]
ما پدر در پدر ساندیس خوریم - عکس [322]
انتقادات فرمانه شجاع از جاسبی ، در حضور جاسبی [143]
کلیپ و آهنگ زیبای فتنه سبز [204]
یاران را چه غریبانه - کشتند در این خانه / حتمآ بخوانید [137]
مترادف های سیاسی - حتمآ بخونید [171]
مهندسی افکار عمومی - دکتر عباسی - مهم مهم [255]
بگو کدام خیابان سرزمین‌مان رفتگر ندارد - کافه پیانو [127]
[آرشیو(187)]

 

 

لینک دوستان


وبلاگ های من
ناگفته ها




لینکهای مورد نیاز

اخبار نت گشت



آرشیو سیما



آدرسهای اینترنتی



روزنامه ها



موسیقی سنتی و پاپ



جوک



آب و هوا



آثار پارسی گویان



یانی



کارت تبریک



گردشگری ایران



گالری تصاویر



>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 13
کل بازدید :351815

بهترین نمایش 600*800

پارسی بلاگ

صفحه نخست

پست الکترونیک

وضعیت من در یاهو

برای اینکه این صفحه را ،صفحه خانگی خود کنید کلیک کنید


مطالب پیشین


لغت نامه فارسی

پیوند روزانه هزاره سوم