سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مقام معظم رهبری، سال 1381 خطاب به جنبش دانشجویی: مسابقه رفاه میان مسئولان، بی‌اعتنایی به گسترش شکاف طبقاتی در ذهن و عمل برنامه‌ریزان، ثروت‌های سربرآورده در دستانی که تا چندی پیش تهی بودند، هزینه کردن اموال عمومی و اقدام‌های بدون اولویت، و به طریق اولی در کارهای صرفاً تشریفاتی، میدان دادن به عناصری که زرنگی و پررویی آنان همه گلوگاه‌های اقتصادی را به روی آنان می‌گشاید، و خلاصه پدیده بسیار خطرناک انبوه شدن ثروت در دست کسانی که آمادگی دارند آن را هزینه کسب قدرت سیاسی کنند، و البته با تکیه بر آن قدرت سیاسی اضعاف آن‌چه را هزینه کرده‌اند گرد می‌آورند
آیا احمدی با رهبری در تضاد است؟ - ناگفته ها

در وبلاگی از طرف یک اصولگرای اعتقادی ؟!!! مطلبی نوشته شده که در واقع مجموع محتوای چندی پست آن انتقاد از احمدی نژاد به دلیل هزینه کردن از رهبری و در واقع پیرو ولایت نبودن احمدی نژاد و خلاف میل و نظر رهبری حرف و عمل کردن ایشان است ، چون هم مطلب طولانی بود و هم به نوعی حرفی بود که می خواستم در پستی البته با ساختاری دیگر بزنم فعلآ همین پاسخ ایشان را به عنوان یک پست در وبلاگم قرار می دهم.

سلام.دوست عزیز و بزرگوار ما سیاسی نیستیم فوقش من طرفدار احمدی ام و شما موسوی پس نباید اینقدر در گیر تعصبات کور باشیم که حقایق را نبینیم .یه سوال دارم از شما خدا وکیلی به نظر شما اصلا طرفداران موسوی رهبری رو قبول دارند؟ حود موسوی که قبل از انتخابات برای جمع کردن رای طیف حامیان ولایت فقیه گفته بود " ولایت فقیه در طول 20 سال گذشته همواره باعث استحکام نظام بوده و بسیاری از فتنه ها را برطرف کرده " آنچه که دیگر دیدیم و مثل روز روشن شد آیا ذره ای برای حرف رهبری ارزش و احترام قائل شدند؟دوست خوب که گمان نمی کنم اصولگرا باشی ولی خوب در وبلاگت نوشته ای اصولگرای اعتقادی ما هم فرض را بر صداقتت می گیریم و می گوییم جناب اصولگرای اعتقادی آیا از شعارهایی که در جمع حامیان چه در دولت دو خرداد  و چه چندی پیش حامیان موسوی خبر داری؟ می دانی شعار می دادند " یک مملکت ، یک دولت ، آن هم به رای ملت"؟ معنی این شعار را می فهمی؟ پروژه جدید مخالفان احمدی نژاد و به تبع آن مخالفان رهبری را به صورت حرفهای خودمانی از مردم عادی بشنو . اگر کمی دقت کنی می فهمی . مردم عادی کوچه و خیابان معمولآ خودشان نظری ندارند بلکه نظرات همین تئورسین ها را که از مجاری مختلف از ماهواره بگیر تا روزنامه ها و وبلاگهای داخلی به صورت سربسته و گاه هم باز در می گویند .همین دیروز از یکی شنیدم که "البته احمدی نژاد خودش خوبه اما این رهبر دیگه یعنی چه"توجه کردید به معنی این حرف؟چون احمدی 4 سال بیشتر نیست این حرفها را توی دهن مردم می اندازند تا در 4 سال دیگر همراه با کنار رفتن احمدی ، رهبری هم به کنار بزنند " اما در مورد چند پست شما درباره حرفهای رهبر در رابطه با تایید هاشمی و ناطق ، اولآ احمدی نژاد در مناظرات گفتند فرزندان هاشمی و رهبر هم گفتند " البته حالا در مورد نزدیکان و اطرافیان هم اگر حرفی هست باید از مجرای خودش بررسی شود " در ثانی چطور متوجه نشدید که رهبر خطبه ها را با چه  شروع کردند؟ البته حق دارید چون در هیچ  روزنامه ای در این خصوص بحث نکردند اما مطلب بسیار واضح بود . ایشان فرمودند " پیامبر اکرم هم در جایی برای مذاکره با گروهی رفته بودند بنا به مصلحت حتی بسم الله هم نگفتند " آیا از این واضح تر بگویند؟ احمدی به واقع یک سرباز گوش به فرمان رهبر است و سایرین هم از همین ناراحتند و اصلآ از وقتی که در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دست رهبر را بوسید سیل فحش و تهمت شروع شد . دوست عزیز اگر واقعآ اصولگرا هستی بدان که احمدی واقعآ از جان و دل شیفته رهبر است و اگر نه از کسانی هستید که اعتقادی به ولایت فقیه ندارند لزومی به لاپوشانی نیست خوب رک مطرح کنید . به هر حال این هم نظری است و ما و شما که کهنه سیاستمدار نیستیم که بخواهیم هزار رنگ و لعاب به حرفمان بدهیم در وبلاگی که کاملآ نظرات شخصی منعکس می شود خیلی راحت بنویسید من از احمدی خوشم نمی آید و اصلآ به وجود رهبر هم در جامعه اعتقادی ندارم .البته خواهشآ مثل این جریان سبز سراپا تناقض و تضاد از فحش و مرگ نگویید بعند هم بگویید زنده باد مخالف من.-- طالب سبزم نه آن سبز ریا -- سبزهم بازیچه شد ، مهدی بیا

پاسخ اصولگرای اعتقادی به من:
سلام برادر گرامی
کاش قبل از آنکه نظرات خود را می‌نوشتید پاسخ‌های ما به دوستان دیگر را می‌خواندید تا برخی از حرف‌هایی که تکرار سخنان آن عزیزان است را نمی‌نوشتید و ما هم مجبور نمی‌شدیم دوباره پاسخ‌هایمان را تکرار کنیم.
1) قبلا توضیح دادیم که ما طرفدار آقای موسوی نیستم و کارهای غیر قانونی ایشان را نیز تایید نمی‌کنیم.
2) البته برخی از طرفداران موسوی را می‌شناسیم که اگر بیشتر از طرفداران احمدی‌نژاد پشتیبان رهبری نباشند کمتر هم نیستند. حمایت شخصیت‌هایی مانند آیت الله امجد از آقای موسوی را فراموش نکنید. این افراد البته روش های غیر قانونی موسوی را تایید نمی‌کنند.
ما وکیل مدافع میرحسین موسوی نیستیم تا بخواهیم از اشتباهات او دفاع کنیم
3) ما معتقدیم که برخی از دوم خردادی‌ها نه برای رهبری که برای نابودی دین دندان تیزکرده و می‌کنند اما آیا از خود پرسیده‌اید که چرا آنها هیچ گاه به این جسوری امروز نبوده‌اند؟! پاسخ آنرا باید در فضایی جست که احمدی‌نژاد ایجاد کرده است. فضای هزینه کردن از رهبری، فضای توجیه ضعف‌های دولت و رییس جمهور با دفاعیات رهبری، فضای راندن بسیاری از انسان‌های ارزشی و... پس اندکی دیدتان را وسیع‌تر کنید و یک طرفه به قاضی نروید.
4) رهبری سوابق آقای هاشمی را از سال‌ها پیش از پیروزی انقلاب تا هم‌اکنون برشمرده و تصریح فرمودند که آقای هاشمی «بعد از رحلت امام هم در کنار رهبرى تا امروز» بوده است. پس جریان صلح حدیبیه نمی‌تواند نسبت به یار و همراه ایشان تا امروز مطرح شود. صلح با یار همیشگی چه معنایی دارد؟!
مصداق صلح حدیبیه را باید در جاهای دیگر جست (دقت کنید)
5) اگر احمدی‌نژاد سرباز گوش به فرمان رهبری بود که رهبری در همان خطبه این همه از ایشان انتقاد نمی‌کرد. وی اگر گوش به فرمان رهبری بود بعد از تذکر ایشان خطای خود را جبران می‌کرد نه اینکه بر درستی آن تاکید بکند. خودتان را گول نزنید.
6) ما اگر بیشتر از شما فدایی نظام اسلامی و رهبری نباشیم قطعا کمتر نخواهیم بود.
7) کاش یاد می‌گرفتید که در بحث کردن‌هایتان تهمت نزنید. آنگاه وضع دنیا و آخرتتان بهتر از این بود!
با تشکر

پاسخ های من :
 اگرکسانی که طرفدار ولایت بودند و حامی موسوی شدند یا باید به درک آنها شک کرد یا اینکه منافعی دارند.کدام رفتار موسوی منطبق بر فرمایشات رهبر و امام بود که اینان جذبش شدند؟کارنوالهای انتخاباتی ؟ حامیان ارزشی موسوی؟ موضع گیری های موسوی ؟ چیزی نمانده بود احمدی را به خاطر توهین به اسرائیل محکوم به حبس کنند. موسوی هر چه که بود یک اصلاح طلب بود و یعنی فهمیدن اینکه رهبری با سیاسیت خارجی اصلاحات مخالف بودند کار مشکلی بود؟ توضیح ندادید یک مملکت یک دولت آن هم به رای ملت از جانب هواداران چه معنی داشت ؟ حتمآ ما درست متوجه نشدیم اینان عاشق ولایت بودند .
2- چرا تا به حال جسور نبوده اند خیلی واضح است چون 2 - استراتژی داشتند
1- موسوی برنده می شود و کم کم تیشه به ریشه می زنند مثل هما جریان دوم خرداد
2- موسوی بازنده می شود که بیشترین مانورشان روی همین بود و آنها چنان شمشیر از رو می بندند که این فضا شکسته شود و کم کم بتوانند هم ولایت را شبهه ناک کنند و هم اینکه کاری کنند که من و شما که به احمدی نژاد رای دادیم اگر خواستیم به رای 24 میلیونی رئیس جمهورمان افتخار کنیم یا توهین بشنویم یا با پوزخند مواجه شویم و پشتوانه رای احمدی را عملآ ناکارآمد کنند
3- خوب این یار امام و رهبر راستی بعد از گذشت 2 هفته چرا هنوز موضعی در مورد اغتشاشات که رهبر به اون وضوح گفتند نگرفتند؟شما باور می کنید که یاوری در هنگام سختی سکوت اختیار کند ( با فرض خوش بینانه زیر آب نزندن ) راستی این چه یار و یاوری است که رهبر فرمودند " در زمینه مسائل داخلی و خارجی و مسائل گوناگون اختلاف نظر داریم"

5 - دوست عزیز چشمتان را باز کنید از احمدی بیشتر انتقاد کرد یا از بقیه؟نگفت انتقاداتی به رئیس جمهور می کنند که شرم آور است؟ نگفت که چنان سیاه نمایی می کنند و خدمات دولت را زیر سوال می برند که تمامآ خلاف واقع است آن هم دولت خدمتگرا( همان حرفی که شما نوشتید یعنی ضعف های دولت ).اصلا چطور متوجه نشدید جملاتشان را با تمجید از احمدی شروع کردند؟حتی این را هم متوجه نشدید که گفتند در مسائل داخلی و خارجی رای من به احمدی نزدیک تر است؟ ما که قبل از این گفته ها هم از همه حرفهای ایشان متوجه شده بودیم شما نشدید؟ آیت الله امجد چطور متوجه نشده بودند احمدی از موسوی به اقا نزدیک تر است؟
برادر بزرگوار حمایت رهبری و گو ش به فرمانی احمدی اظهر من الشمس است کافی است فقط 3 سخرانی در این 4 سال از رهبری گوش کرده باشید البته اگر تعمدآ گوشتان را نبسته باشید

6 - رهبری فدایی نمی خواهد بینا و بصیر باشید تا نیازی به فداکاری شما و هیچ کس دیگر نباشد . اینکه خون به دل رهبر کنیم و دقیقآ در جبهه مخالف رهبر قرار بگیریم بعد که مملکت اشوب شد و به هم ریخت شعار وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد هنر نیست . تازه خود این شعار هم فقط شعار است چون همه می دانند که ایشان حکم جهاد نمی دهند همه فدایی می شوند
بصییر باشید.

پاسخ اصولگرای اعتقادی :
دوست عزیز!
لطفا به نکات زیر توجه کنید:
1) وقتی ما می‌گوییم وکیل مدافع آقای موسوی نیستیم به طریق اولی وکیل مدافع مدافعان ایشان هم نخواهیم بود. اما فراموش نکنید که خود مقام معظم رهبری اعلام کردند که حمایت‌هایشان از احمدی‌نژاد ارتبازی به انتخابات ندارد. ایشان در سخنان خود در مشهد مقدس ‌فرمودند: «بنده گاهى از دولت حمایت می‌کنم، دفاع می‌کنم؛ بعضى سعى می‌کنند براى این کار معناى نادرستى جعل و ابداع کنند. نه، من از دولت‌ها همیشه دفاع می‌کنم؛ منتها اگر دولتى بیشتر مورد تهاجم قرار گرفت و احساس کردم حملات غیر منصفانه‏اى می‌شود، بیشتر دفاع می‌کنم. من طرفدار اِعمال انصافم؛ من می‌گویم باید منصف باشیم. رفتارها را نگاه کنیم؛ این ربطى به انتخابات ندارد، بحث انصاف و بى‏انصافى است. حمایت کردن از خدمتگزاران در کشور، وظیفه‏اى است که هم من دارم، هم همه دارند؛ این مربوط به اعلام موضع انتخاباتى نیست.»
2) به نظر ما آنچه که نه تنها رای 24 میلیونی احمدی‌نژاد بلکه رای 40 میلیونی ملت را زیر سئوال برد اولا رفتار به دور از تدبیر وزارت کشور در نحوه‌ی اعلام نتایج رأی‌گیری بود که شبهه‌های زیادی را ایجاد کرد ثانیاً عملکرد خلاف قانون برخی از اعضای شورای نگهبان که علی رغم منع قانونی در ایام انتخابات رسماً به حمایت از احمدی‌نژاد پرداختند و بی‌طرفی نظام را زیر سئوال بردند.
3) ما نفهمیدیم اشکال شما به ماست یا به آقا که ایشان را در کنار خود نامیدند! شاید برای شما به علت کمی سعه‌ی صدر و تعصب اختلاف نظر با رهبری مثل یک جنایت بزرگ باشد اما این اختلاف نظر از نگاه خود مقام معظم رهبری یک امر طبیعی است همچنانکه بر طبیعی بودن آن تاکید کردند.
اعلامیه ندادن یا سخنرانی نکردن آقای هاشمی نیز به نظر ما بهترین کار بود چون ایشان اگر در محکومیت اغتشاشات اعلامیه می‌دادند یا سخنرانی می‌کردند بسیاری از طرفداران آقای احمدی‌نژاد و بسیاری از طرفداران آقای موسوی می‌گفتند حالا که رهبری از ایشان دفاع کرده است دعوت به آرامش می‌کند و اگر رهبری دفاع نمی‌کرد او هم دعوت به آرامش نمی‌کرد! اما سکوت هاشمی دو امتیاز دارد یکی اینکه این سکوت خود نوعی آرامش است و می‌تواند برای میرحسین موسوی و برخی از عقلای حامی او یک الگو باشد و دیگری اینکه ایشان با عدم صدور اعلامیه یا سخنرانی مبنی بر دعوت به آرامش بهتر می‌توانند در آرام کردن برخی از افراد عصبانی در گفتگوها و رایزنی‌های خود در آرام کردن جو مؤثر باشند.
4) ما به هیچ وجه منکر این نیستیم که رهبری در کنار انتقادات صریح خود، از احمدی‌نژاد حمایت‌ هم کرده است. اما همچنانکه در بند اول به کلام ایشان اشاره کردیم بسیاری از این حمایتها بخاطر بی‌انصافی‌هایی بود که غالبا از سوی دوم خردادی‌ها نسبت عملکرد دولت صورت می‌گرفت و این حمایت‌ها ارتباطی به انتخابات نداشت.
نزدیک‌تر بودن دیدگاه‌ها نیز به مساله‌ی اختلاف نظر برمی‌گردد که خود مقام معظم رهبری آنرا امری طبیعی دانستند. ضمن اینکه وقتی می‌گویند نظر احمدی‌نژاد به نظر من نزدیک‌تر از هاشمی است معنایش آن نیست که نظرات احمدی‌نژاد کاملاً منطبق با نظرات من است و یا نظرات هاشمی هیچ نزدیکی به نظرات من ندارد بلکه یکی نزدیک و دیگری نزدیک‌تر است و این نزدیکی و نزدیک‌تری هم نه تنها عیب نیست بلکه طبیعی است.
5) درباره‌ی گوش به فرمانی نیز ما «دم خروس» را می‌بینیم نه «قسم حضرت عباس» را!
6) با آنچه درباره‌ی بصیرت گفتید کاملا موافقیم و اتفاقاً حرف ما با شما نیز همین است.
با تشکر فراوان از شما

پاسخ های من :
دوست عزیز با کلمات بازی نکنیم .اینکه من از احمدی حمایت کنم بعد بگویم من مدافع احمدی نیستم که به طنز می ماند و در بحث هم تمام لایه های زیرین هم مشخص می شود . اینکه کم کم دارید از ایراد از وزارت کشور می گیرید و شورای نگهبان و کمی دیگر هم احتمالآ مثل برخی حضرات می نویسید
where is vote نشانه چیست؟ باز هم بگویید ما وکیل مدافع موسوی نیستیم.
گفتم که اگر چشم نبندیم  مسائل خیلی واضح است .  محتشمی پور 10 روز قبل از رای گیری می گوید اگر تقلب نشود موسوی بالای 30 میلیون رای می آورد . خانم هاشمی روز رای گیری می گوید من به موسوی رای می دهم پس اگر تقلب نشود موسوی رای می آورد . موسوی ساعت 4 اعلام پیروزی می کند . اس ام اس ها هم که به وضوح اعلام می کند خودکار فلان جور ببرید و در مسجد نروید چون می خواهند تقلب کنند .همه این موارد ربطی به وزارت کشور و شورای نگهبان دارد؟نتیجه رای گیری کجا زود اعلام شد ؟ من تا ساعت 5 صبح بیدار بودم ببینم اوضاع از چه قرار است و تا ساعت پنج 28 میلیون شمارش  شده بود . در ضمن وقتی می گویند سیستم کامپیوتری شده و غیره خوب سریع تر اعلام می شود فقط اختلاف در همان شمارش آرای 22 و 28  بود . دوست عزیز اصلآ وزارت کشور بد عمل کرده .وزارت کشور قبلی چی؟ آیا رای گیری آن دوره را اینان قبول دارند . خیر دوست عزیز بحث این حرفها نیست حامیان موسوی و دوم خردادی کاری با سلامت انتخابات ندارند اینان یک حرف دارند که به وضوح خودشان هم بارها بیان کرده اند " اگر احمدی برنده شود تقلب شده "
در مورد دفاع از احمدی نژاد حقیقتآ فکر می کنید حمایتشان مثل همه دولت هاست؟چرا نمی گویید رهبر گفتند که " البته رای من و چیزی که من می نویسم را هیچ کس نمی داند ،حالا گمانه زنی هایی می شود ،برخی حدس هایی می زنند " حمایت های ایشان به حدی زیاد بود که دوستی از طرفداران موسوی عصبانی شده بود و می گفت : رهبر فقط مانده بگوید من یک رای دارم و آن را هم کسی نمی داند که به احمدی نژاد است.-- دوست بزرگوار خواهش می کنم حمایت هایی را که از این دولت شده را با دولت های قبل مقایسه کنید و بی طرفانه قضاوت کنید و ببینید که آیا از سر وظیفه است یا از صمیم دل؟ من زمانی تصمیم گرفتم که حمایت های رهبر را در یک فایل جمع آوری کنم به قدری زیاد شد که دیگر منصرف شدم ولی اگر خواستید همان مقدارش را برایتان ارسال می کنم. فقط همین یک جمله را اگر کسی در حمایتش می داشت گوش فلک را کر می کرد که فرمودند " امروز دولت ما ، محبوب ترین دولت ها بعد از مشروطه تا امروز است ، در طول این صد سال" راستی دولت آقای هاشمی و خاتمی در این صد سال نبودند نه؟

3- ما این را سعه صدر نمی دانیم بلکه گمان می کنیم مصلحت اندیشی بوده که آنرا هم قدر می نهیم . خوب خدا را شکر بالاخره ناخواسته تایید کردید که ایشان با اقای هاشمی در اکثر مسائل اختلاف نظر دارند و با احمدی منطبق ترند وگرنه این را هم که منکر شده بودید . بعد هم آقای هاشمی بیانیه دادند لزومی به بیانیه دوم نبود . قبل از انتخابات نامه سرگشاده به رهبری دادند که تا به وضوح نشان از همدلی ایشان با رهبری بود دیگر نیازی به بیانیه بعدی نیست . در ثانی چرا بعد از موضع رهبری دعوت به آرامش کنند؟ یک هفته داغ و پرآشوب زمان بود خوب آنوقت دعوت به آرامش می کردند؟ آهان ببخشید من متوجه نشدم که ایشان دعوت به آرامششان را مشروط به حمایت رهبری کرده بودند وبعد هم که رهبری حمایت کردند دیگر امکانش نبود . من معذرت می خواهم متوجه این امر مشروط نشده بودم .عجیب است که ایشان قبل از انتخابات می خواستند رهبری موضع بگیرند ولی راستی چرا رهبری این کار را نکردند؟ شاید اگر این کار را می کردند کسی جز احمدی برگزیده می شد تا این همه به قول شما خودشان را سپر نکند و از خودشان هزینه نکنند و با موسوی یا کروبی همدل تر 4 سال را سپری کنند.
4- اینکه همه چیز را طبیعی کردید مخالفت طبیعی است ، قرابت طبیعی است ، دشمنی طبیعی است . خوب بزرگوار ما هم همین را می گوییم که همه چیز طبیعی است و اینکه رهبر به دلیل قرابت بیشتر در مسائل داخلی و خارجی ( می شود همه موارد ) طبیعی است که از ایشان حمایت کند ولی این حمایت همه جانبه را باید دید و شنید و درک کرد
5و6 - تا آنجا که واضح و مشخص است نه روباه می بینید و نه خروس را .
7 - راستی اگر همین یک مطلب انتقادی را که درپایین می آورم درباره احمدی نژاد گفته بود خداوکیلی گوش فلک رو کر نمی کردین؟
«عبرت‌گیرى از عاشورا این است که نگذاریم روح انقلاب در جامعه منزوى و فرزند انقلاب گوشه‌گیر شود. عده‌اى مسائل را اشتباه گرفته‌اند. عده‌اى، سازندگى را با مادیگرایى، اشتباه گرفته‌اند. سازندگى چیزى است، مادیگرى چیز دیگرى است. سازندگى یعنى کشور آباد شود، و طبقات محروم به نوایى برسند.... سازندگی همان کاری بود که علی بن ابی طالب(ع) می کرد... آن بزرگوار با دست خودش نخلستان آباد می کرد، زمین احیا می کرد، درخت می کاشت، چاه می کند و آبیاری می کرد. این سازندگی است. دنیا طلبی و ماده طلبی کاری است که عبیدالله بن زیاد و یزید می کردند. چه وقت آن ها چیزی را به وجود می آوردند و می ساختند؟ آن ها فانی می کردند، می خوردند و تجملات را زیاد می کردند. این دو تا را نباید با هم اشتباه کرد. امروز یک عده به نام سازندگی خودشان را غرق در پول و دنیا و ماده پرستی می کنند. آیا این سازندگی است؟»
اصلآ یک نگاه بندازین به حامیان احمدی نژاد ببینید هرچی اصولگرا و رزمنده و ارزشی ها تو این طیف نیستند؟البته احتمالآ شما فکر می کنید کسی به احمدی رای نداده و این 24 میلیون نفر هم دروغند و من هم که دارم می نویسم وجود خارجی ندارم .مطلب آخر چرا این طیف حامیان ولایت آقایان هاشمی ، خاتمی ، موسوی و ... در نماز جمعه آنروز حضور نداشتند؟ چرا سبز پوشی در نماز جمعه نیامد؟
از صمیم دل بصیرت بی کینه را برایتان آرزو می کنم

پاسخ اصولگرای اعتقادی :
دوست عزیز! سلام 1)اتفاقا به یک نکته‌ی کلیدی اشاره کردید فرق اصولگرایی ما با اصولگرایی شما در این است که ما اگر اعضای محترم شورای نگهبان هم تخلف قانونی داشتند آنرا کتمان نکرده و معترض می‌شویم اما در اصولگرایی جناحی باید بخاطر مصالح جناح این تخلفات را با توجیهات بی‌اساس پنهان کرد. 
 نکته‌ی دیگر اینکه ما نگفتیم تقلب شده است بلکه گفتیم «رفتار به دور از تدبیر وزارت کشور در نحوه‌ی اعلام نتایج رأی‌گیری شبهه‌های زیادی را ایجاد کرد.» همین که شما الان دارید از فرم 22 و 28 حرف می‌زنید یعنی تلاش برای برطرف کردن همان چیزی که ما به آن شبهه می‌گوییم. می‌توانستند برای جلوگیری از این شبهات صبر کنند و نتایج فرم اصلی را اعلام کنند. 
 2) وقتی خود رهبری می‌فرمایند حمایت‌های من از دولت ربطی به انتخابات ندارد شما چه اصراری دارید که آنرا به انتخابات ارتباط بدهید؟!
 اما راجع به نقل قولی که درباره‌ی محبوبیت دولت از رهبری کردید و قبلا هم یکی دیگر از منتقدان محترم به آن اشاره کرده بود و پاسخ آنرا داده بودیم:
 شما از قول رهبری ادعا کرده‌اید که ایشان فرموده‌اند: «دولت ما، محبوب‌ترین دولت‌ها بعد از مشروطه تا امروز است، در طول این صد سال» و بعد پرسیده‌اید: « راستی دولت آقای هاشمی و خاتمی در این صد سال نبودند نه؟» این در حالی است که اصل سخنان رهبری که خطاب به آمریکا بیان شد چنین است: «شما خودتان را با دولت ما مقایسه کنید؛ رئیس‏جمهورتان را با رئیس‏جمهور ما مقایسه کنید. دولت شما امروز در داخل امریکا منفورترینِ دولت‏ها در تاریخ ایالات متحده است؛ این را در نظرسنجى‏هاى خودشان به همه‏ى دنیا اعلام کرده‏اند. امروز دولتى که در امریکا بر سر کار است، در تاریخ ایالات متحده، از همه‏ى دولت‏ها از نظر مردم امریکا منفورتر است. شما این را مقایسه کنید با دولت ما، که امروز دولت ما یکى از محبوب‏ترین دولت‏ها بعد از مشروطه تا امروز است؛ در طول این صد سال.»
 در این سخنان اولا ایشان فرموده‌اند «یکی از محبوب‌ترین» و شما آنرا به «محبوب‌ترین» تغییر داده‌اید!!! (علتش را به فهم مخاطبان واگذار می‌کنیم) ثانیا: خطاب ایشان در این سخنان به آمریکا بود اما با حذف آن قسمت‌ها طوری وانمود می‌شود که خطاب ایشان به نیروهای داخلی است!
 3) اگر شما حمایت رهبری از آقای هاشمی را مصلحت اندیشی بنامید دیگران نیز می‌توانند به همین راحتی حمایت‌های رهبری از احمدی‌نژاد را مصلحت اندیشی بنامند پس به راهی نروید که نتیجه‌ی آن قبل از هر کس به ضرر خود شماست.
 ما کجا گفتیم که آقای هاشمی و رهبری در اکثر مسایل اختلاف نظر دارند؟
 خود گویی و خود خندی خود مرد هنرمندی!
 اما درباره‌ی صدور اعلامیه درباره‌ی اغتشاشات اساسا ما معتقدیم که بهترین روش برای آقای هاشمی همان کاری بود که انجام دادند و تاثیری که ایشان می‌توانستند در آرام کردن جو داشته باشند در صورت عدم صدور اعلامیه بیشتر بود.
 قبل از سخنان رهبری از سوی حامیان احمدی نژاد آنچنان جوی علیه آقای هاشمی ساخته شده بود که اعلامیه دادن ایشان هیچ اثری نداشت و برش ایشان در طرفداران آقای موسوی برای کنترل آنها را نیز از بین می‌برد.
 نکته دیگر اینکه متاسفانه شما بازهم به ورطه‌ی تهمت زدن بی‌ سند وارد شده‌اید. 
 4) نمی‌دانیم اخلاق اصولگرایی شما چطور به شما حکم می‌کند که دروغ بگویید؟ ما کجا گفتیم که دشمنی طبیعی است؟ رهبری کجا فرمودند که در مسایل خارجی و داخلی (یعنی همه‌ی موارد) با احمدی نژاد قرابت بیشتر دارند؟ ایشان تنها فرمودند بین آقای هاشمی در زمینه‏ى «مسائل خارجى» «نحوه‏ى اجراى عدالت اجتماعى» و نه اصل عدالت اجتماعی و «برخى مسائل فرهنگى» و نه تمام مسایل فرهنگی اختلاف‏نظر وجود دارد. چرا شما آنرا به همه مسایل خارجی و داخلی (یعنی همه‌ی مسایل) تعمیم می‌دهید؟! دروغ چه فروغی دارد که به آن تمسک می‌کنید؟! رهبری کجا فرمودند من از احمدی‌نژاد حمایت همه جانبه می‌کنم؟! اگر حمایت همه جانبه است پس این هم انتقاد در یک سخنرانی چیست؟ 
 5 و6) دم خروس مخالفت عملی احمدی‌نژاد با تذکر رهبری است و قسم حضرت عباس ادعای شما در اطاعت محض احمدی!
 7) چرا هر جمله‌‌ی مثله شده‌ای را تحویل شما بدهند باورش می‌کنید؟! چرا اندکی به خودتان زحمت تحقیق نمی‌دهید؟ همین جمله‌ای که به خیال شما درباره‌ی آقای هاشمی است و سایت رجانیوز آنرا نقل کرد، گوشه‌ای از یک سخنرانی مفصل است در همان سخنرانی این عبارات صریح و واضح وجود دارد. توجه کنید: «امروز بحمداللَّه مسؤولین دلسوز و علاقه‌مند و رئیس جمهور انقلابى و مؤمن بر سر کارند، و کشور را مى‌خواهند بسازند. اما عده‌اى، سازندگى را با مادیگرایى، اشتباه گرفته‌اند. سازندگى چیزى است، مادیگرى چیز دیگرى است. سازندگى یعنى کشور آباد شود، و طبقات محروم به نوایى برسند... اکنون دولت جمهورى اسلامى، به کمک مردم و کارگزاران و متخصصین و کاردانهایش، مى‌خواهد این کشور را بسازد. این، کار یک روز و دو روز نیست؛ کار یک سال و دو سال هم نیست. این همه مراکز مادى از بین رفته،این همه امکان اشتغال نابود شده ...! اینها چیزى نیست که ظرف مدت کوتاهى برگردد. این را مى‌گویند «سازندگى». این، یک مجاهدت است، یک جهاد فى سبیل‌اللَّه است. هر کس که در این مجاهدت شرکت کند، جهاد کرده است. کسى که در راه اداره و حفظ جامعه‌ى اسلامى - که یک واجب بزرگ است - گامى برداشته، خیلى با ارزش است. اما آن طرف قضیه، مادیگرى است، ماده‌پرستى است، دنیاطلبى است. آن، یک حرف دیگر است.»
 ببینید بی‌انصافی تا چه حد است! حتی بجای قسمت‌هایی که حذف کردند (و کردید) نقطه چین هم نگذاشتند و نگذاشتید!
 مقام معظم رهبری حتی در روز دوم خرداد هنگامی که دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی به پایان خود نزدیک می‌شد و انتخابات در حال برگزاری بود برای رای دادن پای صندوق حاضر شدند و جملات عجیبی را بیان کردند. ایشان فرمودند: «من با هر کس که نامش به عنوان رئیس جمهور از صندوقها بیرون بیاید و رأى بیاورد، همان رفتارى را خواهم کرد که در این 8 سال با جناب آقاى هاشمى رفسنجانى کرده‏ام هر چند که هیچ یک از آنها براى من آقاى هاشمى رفسنجانى نخواهد شد ولى امیدوارم بتواند براى ملت و کشور همان شخصیت باشد و هر چه بیشتر و بهتر تلاش کند زیرا باب رحمت الهى واسع است» 
 نکته‌ی آخر اینکه شما تمام اصولگراها، رزمنده‌ها و ارزشی‌ها را در طیف طرفداران احمدی‌نژاد قرار داده‌اید برادر عزیز! تنگ نظری تا این حد؟! وقتی یکی از رقبای اصلی احمدی‌نژاد فرمانده‌ی سپاه در 8 سال جنگ است، دیگری نخست وزیر دوران جنگ است، آقای هاشمی هم که از طرف امام به عنوان فرمانده‌ی جنگ تعیین شده بود و در جنگ و غیر جنگ به قول رهبری بارها تا مرز شهادت پیش رفت. بسیاری از مخالفان آقای احمدی نژاد هم از سوابق جنگ و جانبازی برخوردار هستند چرا اینطور قضاوت می‌کنید؟! اندکی انصاف به جایی برنمی‌خورد! بسیاری از علما و مراجع به آقای احمدی نژاد رای ندادند آیا آنها اصولگرا و ارزشی نبودند یا ارزش‌های جناحی و اصولگرایی جناحی را قبول نداشتند؟!
 با خود و خدایتان خلوت کنید و به شعور دیگران احترام بگذارید.

 

پاسخ های من :

سلام . دوست عزیز این چه رویه ای است که در پیش گرفته اید که هر چه می نویسیم می گویید تهمت می زنید و دروغ می گویید و بی انصاف و ... . این روش شما تهمت زنی نیست .بابت اینکه سه نقطه نذاشتیم مثلآ یا یک واو جا افتاده هر نسبتی به ما می دهید و بعد هم مدعی اخلاق می شوید؟ من معذرت می خواهم فکر کردم اینجا محل تبادل نظرات شخصی است نمی دانستم اینجا باید دیپلماتیک حرف زد و حواسمان باشد یک و از قلم نیفتد .خیر
 شما اسم دشمنی نیاوردید خیر ولی من می گویم اگر دوستی طبیعی است ، اختلاف نظر طبیعی است خوب همه مسائل دیگر از جمله دشمنی هم طبیعی می شود.
 این بازی با کلمات معنی ندارد در شرایطی که عده ای فریاد می زنند تقلب شده شما هم همصدا بگویید تخلف شده در این شرایط تخلفی که شما می گویید در جامعه تقلب معنی می شود و طبیعی است شما به سمت معترضین و آشوب طلبان خیابانی می روید . البته اگر شما اصولگرای اعتقادی ؟!! هستید حتمآ حداقل این را قبول دارید که رهبر با این اغتشاشات و تظاهرات خیابانی مخالف است البته از شما بعید نیست که هزار تفسیر و سفسطه ببافید و این را هم قبول نکنید . باشد اصلآ حمایت رهبر از دولت ربطی به انتخابات ندارد ولی خودتان و انصافتان بین 2 نفری که نامزد هستند و یکی را خود رهبر گفته در مسائل داخلی ، هم در مسائل فرهنگی و هم در به قول شما نحوه اجرای عدالت اجتماعی به من نزدیک تر است و دیگری را گفته اختلاف نظر داریم ( تا هزار تهمت نزدید توضیح دهم در مورد شخص موسوی حرفی نزده اما هر کسی دیگر متوجه شد که موسوی دنباله راه هاشمی را می رود اگر باز هم انکار می کنید به جملات فائزه هاشمی در متینگ انتخاباتی و اصلآ حضور فائزه هاشمی و سایر اقوام ایشان در کمپ موسوی توجه کنید) با این گفته ها به نظر شما رهبری احمدی را ترجیح می داد یا موسوی و هاشمی را - البته از شما باشد باز هم انکار می کنید -
 در مورد اینکه رهبر خطاب به خارج یا داخل گفته احمدی یکی از محبوب ترین هاست (عذر می خواهم اگرعین جمله را نمی نویسم شما به بزرگی خودتان ببخشید و متهممان نکنید قصد خاصی نداشتیم مفهومی نوشتم ) به هر حال گفته اند پس بالاخره یکی از محبوب ترین ها هست دیگر و اگر شما می گویید  دولت هاشمی هم از محبوب ترین ها بود و دولت خاتمی هم طبق گفته فائزه ادامه همان دوران طلایی ( طلیی را خودم اضافه کردم و متهم به جعل نکنید ) بود پس آن هم محبوب ترین بود پس معلوم نیست همه که محبوب ترین بوده کدام دوران محبوب بوده ؟!! نکند دوران خود آقای خامنه ای ؟؟!!!
در مورد حامیان گفته بودید اصلآ لازم نیست راه دور بروید قدم رنجه کنید و 10 نفر حامی موسوی که در خیابان رد می شوند را ببینید و از آنها بپرسید اصلآ رهبری را قبول دارند؟ و از 10 نفر از احمدی نژادی ها هم همینطور ، آنوقت ببینید که نیروهای ارزشی کدام سمت و سویند وگرنه تک مورد مطرح کردن باشد خوب ما هم تک موردی می گوییم هر چی منافق و ضد انقلاب هم از موسوی حمایت کرده اند از رضا پهلوی بگیر تا شیمون پرز .( جواب ندهید که موسوی به هاشمی چه . چون ارتباطشان را در بالا گفتم)

یک مطلب گفته اید که " درباره‌ی صدور اعلامیه درباره‌ی اغتشاشات اساسا ما معتقدیم که بهترین روش برای آقای هاشمی همان کاری بود که انجام دادند و تاثیری که ایشان می‌توانستند در آرام کردن جو داشته باشند در صورت عدم صدور اعلامیه بیشتر بود.
" بله  واقعآ ایشان نقش به سزایی در آرام کردن اوضاع داشتند!! و این آرام کردن اصلآ  از قبل رای گیری هم شروع شده بود از همان نامه سرگشاده به رهبری و تاکید آتشفشانهای موجود در سینه مردم . نه تنها سکوتشان که این بیانیه هم کلآ ابی بود که ایشان بر روی آتش ریختند.
جواب مرا در قسمت قبلی ندادید اگر رهبری بسیار بیش از احمدی نژاد به آقای هاشمی تمایل دارند چرا قبل از رای گیری همانطور که اقای هاشمی خواسته بودند به مردم اعلام نکردند  و از هاشمی حمایت نکردند ؟ که مردم هم تکلیفشان را بدانند و حداقل کسی را انتخاب کنند که با اقای هاشمی هماهنگ تر باشد.
در مورد مطلب سازندگی اولآ که شما با منابع مطالعه ما هم کار دارید؟گیرم رجا نیوز می خوانیم . شما چرا آفتاب نیوز و اعتماد ملی می خوانید .  من در سایت ایرنا خواندم و این خبرگزاری رسمی است و هرکسی که فکر می کند در این سایت دروغ یا توهینی منتشر شده حق دارد شکایت کند این هم لینک مطلب
http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=563986
دومآ من سیاستمدار نیستم و خدا وکیلی دنبال حقیقتم بعد از نوشته شما سرچ زدم در اینترنت تا کل مطلب را پیدا کنم . ولی دوست عزیز شما چرا اینقدر سر و ته مطلب را زده اید و گزینشی نوشته اید در همان سخنرانی مگر این جملات هم نبوده "
امروز عدّه ای به اسم سازندگی خودشان را غرق در پول و دنیا و مادّه پرستی می کنند. این سازندگی است؟! آنچه که جامعه ما را فاسد می کند، غرق شدن در شهوات است؛ از دست دادن روح تقوا و فداکاری است؛ یعنی همان روحیه ای که در بسیجیهاست. بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلتهای اصلی انقلاب زنده بماند."

این گفته ها مربوط به سال 71 است اما در سال 74 به طور آشکارتر و جدی تری تذکر می دهند " «چیزى که امروز، در دوران بازسازى، مسئولین کشور، همکاران دولت، مدیران درجه‌ى 2 و 3 در دستگاههاى دولتى، تا پایین‌ترین رده‌ها، باید با دقت مراقب باشند، این است که در این دوران بدانند خطر رسوخ و نفوذ فساد، جدى و فلج کننده است. واقعاً فلج کننده است! در این کار، فساد که نمى‌گوید "من فسادم"! فرد مفسدى که دیگران را به وادى فساد مى‌کشاند فساد مالى، فساد کارى، قرارهاى نامشروع و ناموجه در زمینه‌هاى مسائل کارى کسى که انسان را تشویق مى‌کند و مى‌لغزاند به این سمت، از اول نمى‌گوید "من آمدم که شما را فاسد کنم." اول با یک عنوان موجه؛ با یک چیز کوچک وارد میدان مى‌شود. انسان است و آسیب‌پذیرىِ شدید. انسان، به شدت آسیب‌پذیر است. لذا، خیلى باید مراقب بود.»
"

اگر فقط چند نمونه از حمایت های رهبری از دولت هاشمی و خاتمی را آن هم هر کدام 8 سال 8 سال  با کلی زیر و رو کردن گفته ها و نوشته ها پیدا می کنید برای احمدی نژاد خیلی نیاز به جستجو ندارید هر جایی که سخنرانی دارند و هر شهر و استانی که رفته اند حمایت های گسترده خود را از احمدی اعلام کرده اند . البته شما  وقتی رهبر از احمدی حمایت کند می شود از رهبری هزینه کردن و وقتی از دولت دیگری حمایت شود می شود مقبول و مورد حمایت بود!!! .
دوست عزیز احمدی از رهبری هزینه نمی کند بلکه رهبری از خودش برای احمدی هزینه می کند چون به گفته خودشان مورد" انتقادات بی شرمانه ای قرار می گیرند" ( گفت هایشان در همین نماز جمعه البته مفهموم جمله بود نه عین آن - تذکر دادم تا دوباره متهم نشویم به تهمت و دروغ و ..." که صحت ندارند و سیاه نمایی هایی صورت می گیرد که در مورد پهلوی هم اینگونه سیاه نمایی نمی شد و از گروه رقیب گرفته که می کوبند تا عده ای دیگر که با عناوین اصولگرای اعتقادی و غیره  وارد این گود می شوند و این وظیفه را انجام می دهند .
بصیرت بی کینه برایتان آرزومندم



سروش ::: شنبه 88/4/6::: ساعت 10:5 صبح
نظرات دیگران: نظر

لیست کل یادداشت های این وبلاگ


لینک های برتر

به زودی ایران به سومین قدرت جهان تبدیل می شود [186]
معاویه هنوز زنده است و بت گر باقی است [114]
ایرادات نگارشی بچگانه خانم پروفسور زهرا رهنورد [129]
عروسی پسر احمدی نژاد و پسر عسگر اولادی [921]
نرخ های واقعی با ارزشتر از ملی شدن نفت -خیلی مهم [40]
عذر بدتر از گناه دکتر عباسی و سخنی با ایشان [161]
سرانجام پرونده مهدی و فائزه هاشمی تشکیل شد [174]
رهبری جلوی ریاست جمهوری مادام العمر را گرفت - مهم [296]
ما پدر در پدر ساندیس خوریم - عکس [322]
انتقادات فرمانه شجاع از جاسبی ، در حضور جاسبی [143]
کلیپ و آهنگ زیبای فتنه سبز [204]
یاران را چه غریبانه - کشتند در این خانه / حتمآ بخوانید [137]
مترادف های سیاسی - حتمآ بخونید [171]
مهندسی افکار عمومی - دکتر عباسی - مهم مهم [255]
بگو کدام خیابان سرزمین‌مان رفتگر ندارد - کافه پیانو [127]
[آرشیو(187)]

 

 

لینک دوستان


وبلاگ های من
ناگفته ها




لینکهای مورد نیاز

اخبار نت گشت



آرشیو سیما



آدرسهای اینترنتی



روزنامه ها



موسیقی سنتی و پاپ



جوک



آب و هوا



آثار پارسی گویان



یانی



کارت تبریک



گردشگری ایران



گالری تصاویر



>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 12
کل بازدید :351957

بهترین نمایش 600*800

پارسی بلاگ

صفحه نخست

پست الکترونیک

وضعیت من در یاهو

برای اینکه این صفحه را ،صفحه خانگی خود کنید کلیک کنید


مطالب پیشین


لغت نامه فارسی

پیوند روزانه هزاره سوم