سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مقام معظم رهبری، سال 1381 خطاب به جنبش دانشجویی: مسابقه رفاه میان مسئولان، بی‌اعتنایی به گسترش شکاف طبقاتی در ذهن و عمل برنامه‌ریزان، ثروت‌های سربرآورده در دستانی که تا چندی پیش تهی بودند، هزینه کردن اموال عمومی و اقدام‌های بدون اولویت، و به طریق اولی در کارهای صرفاً تشریفاتی، میدان دادن به عناصری که زرنگی و پررویی آنان همه گلوگاه‌های اقتصادی را به روی آنان می‌گشاید، و خلاصه پدیده بسیار خطرناک انبوه شدن ثروت در دست کسانی که آمادگی دارند آن را هزینه کسب قدرت سیاسی کنند، و البته با تکیه بر آن قدرت سیاسی اضعاف آن‌چه را هزینه کرده‌اند گرد می‌آورند
آیت الله شاهرودی:یک چهره سیاسی اقرار کرده قصد براندازی داشته - ناگفته ها

بیخودی فکر بد نکنید اون چهره سیاسی موسویان نیست ایشون نه تنها روم به دیوار بلانسبت جاسوس نیستند که قهرمان ملی هم هستند. این جمله آیت الله شاهرودی درباره یک چهره دیگه است و اصلآ متن زیر جلسه پرسش و پاسخ ایشون در سال 80 بوده که امروز تو یه جستجوی اینترنتی بهش برخوردم از اونجایی که اکثر پرونده های مطرح شده دیگه بعد 7 سال حکمش قطعی شده و محکومین دارن دوران محکومیتشون رو می گذرانن . خوندن اون رو خالی از لطف نیست .تا دیگه کم از این قوه قضائیه ایراد بگیریم و همش بازخواستشون کنیم و مصاحبه ترتیب بدیم بابا این قوه داره با اقتدار کارش رو انجام می ده.
در مصاحبه زیر یه جاهایی باز بی مزگی من گل کرده یه قسمتایی با رنگ قرمز اضافه کردم که همین جا اعلام می کنم از کرده خودم پشیمونم و اونا همش حاصل هذیان گویی منه.   

رئیس قوه قضاییه در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه تهران در اسفند 80:
مخروبه قضایی را آباد می کنیم   << بر منکرش لعنت >>
• اکثر دستگاهها و شرکتهای دولتی و بخش خصوصی سالم هستند
<< اتفاقآ من و آقای نیوتن هم معتقدیم زمین صافه >>
• قبل از قطعی شدن حکم دادگاه پرونده ملی ـ مذهبی ها، توضیح درباره پرونده و شفاف کردن اتهامها ممنوع است. 

<< این یکی رو واقعآ راست می گید چون کمتر حکمی تا حالا قطعی شده همشون هنوز تو همون مرحله قبل قطعی شدنه وگرنه مردم که خدای ناکرده نامحرم نیستن و حتمآ در جریان حکم قطعی قرار می گیرن >>
                    050475.jpg
گروه سیاسی: آیت الله محمودشاهرودی رئیس قوه قضاییه عصردیروز برای نخستین بار در جمع دانشجویان حضوریافت و درخصوص مهمترین مباحث روزقضایی به ابرازنظر پرداخت.
به گزارش خبرنگار سیاسی «ایران»، وی که در جمع دانشجویان دانشگاه تهران و تحت عنوان همایش دانشجویی مبارزه با مفاسداقتصادی سخن می گفت، ابتدا به مباحث مبارزه با مفاسداقتصادی پرداخت و گفت: اگر با مفاسداقتصادی برخوردنشود هم اقتصادبیمارمی شود و هم خلاف در جامعه شیوع پیدامی کند. مفاسداقتصادی و مالی و عدم برخورد باآن منجر به بسترسازی برای بروز مفاسداخلاقی و سیاسی می شود که هم اکنون نیز چنین شده است.
<< ببخشید ها ولی الان دیگه می گن مبارزه با مفاسد اقتصادی باعث فرار سرمایه می شه البته شما نگفتین ها روزنامه ها گفتن شما گفتین >>
هاشمی شاهرودی در ادامه همین بحث اظهارداشت: مبارزه با مفاسداقتصادی مسأله کوچکی نیست و توسط یک قوه به تنهایی و با یک دادگاه و یک پرونده به نتیجه نمی رسد.

<< اگه قصد به نتیجه رسیدن می داشت با نصف قوه هم به نتیجه می رسید >>
وی همچنین تصریح کرد: اینگونه نباید تفسیرشود که تمام تشکیلات اقتصادی کشور فاسدهستند چرا که اکثر شرکتها و دستگاههای دولتی و بخش خصوصی سالم هستند اما فساداقتصادی کم هم خطرناک است.
<< ولی زیادش خطرناک نیست وگرنه تا حالا باید کشور نابود شده بود >>
درادامه این نشست دانشجویی، نمایندگان پنج تشکل دانشجویی با طرح دیدگاههای خود و تشکلهای دانشجویی، سؤالاتی را از رئیس قوه قضاییه پرسیدند.
آیت الله هاشمی شاهرودی در پاسخ به این پرسش که «چرا جرایم ملی ـ مذهبی ها شفاف بیان نمی شود؟» گفت: توضیح درباره آنچه در پرونده های کیفری است، قبل از قطعی شدن حکم و براساس ماده 188 آیین مدنی ممنوع است. وی تصریح کرد: افشاکردن و شفاف نمودن اتهامها قبل از مشخص شدن حکم، مفاسد و زیانهای اجتماعی سیاسی دارد و همین مسائل و عوامل مانع توضیح درباره پرونده ها می شود.
<< و بر اساس تبصره 188.5 کلآ ممنوع است و قبل و بعد هم نداره البته بعدی که وجود نداره حداقل بعد 7 سال داریم می بینیم >>
وی درباره فشارهای وارده به قوه قضاییه دربحث مبارزه با مفاسداقتصادی گفت: فشارهای آنچنانی به قوه قضاییه متوجه نیست و قوه قضاییه احساس فشار نمی کند و اگر هم تحت فشار قرارگیرد اعتنا نخواهدکرد. 
<< آره بابا برا چی اعصاب خودتون  رو خراب کنین ، خودش خشک می شه می افته >>
وی گفت: مبارزه با مفاسداقتصادی مربوط به جناح و گروه خاصی نیست و برخی از مفسدان اقتصادی نیز جزو جناح و گروه خاصی نیستند.
<< به جون خودم قبول دارم اینا مفسدای اقتصادی فرا جناحین با همه جناح ها هم کار می کنن >>
رئیس قوه قضاییه تأکیدکرد: درجرایم اقتصادی مجرم ازهرگروه و جناح، درهرلباس و پست و مقامی باشد، بااو برخوردخواهدشد و فشارهای سیاسی براراده قضات و روند رسیدگی پرونده ها اثری ندارد.
<< بعد از 6-7 سال از فرمایشات شما اینو دیگه داریم با گوشت و پوست و استخوان لمس می کنیم >>
وی درباره پرونده قتلهای زنجیره ای و عدم اطلاع رسانی شفاف دراین پرونده نیزگفت: هیأت پیگیری پرونده قتلهای زنجیره ای اطلاع رسانی خوبی انجام داده است اما دشمنان خارجی و برخی ها در مطبوعات داخلی مطالبی را گفته اند.
«حکم عاملان قتلهای زنجیره ای شفاف اعلام شده، به دیوان عالی رفته که حکم نقض شده ولی اکنون نقض پرونده برطرف شده و اگر دیوان عالی تأییدکند حکم اجرامی شود.»
<< کاش قول مثلآ 20 سال بعد رو می دادید تا ما بعد 6 سال انتظار الکی نداشته باشیم >>
وی افزود: درمورد شکایت متهمان از بازجویان نیز منتظر حکم دادگاه تجدیدنظر هستیم. اما آنچه در مطبوعات و تحلیل ها و تفسیرها براساس سلایق مطرح می شود، به ریشه یابی مسأله ارتباط دارد و موضوعی غیرقضایی است.
یکی از دانشجویان درباره وضعیت پرونده پتروپارس پرسید که هاشمی شاهرودی پاسخ داد: یکی از پرونده های دردستورکار «پتروپارس» است که اکنون در مرحله بررسی و کارشناسی است. وی گفت: چون بررسی این قبیل پرونده ها مشکل است و نیاز به کارشناسی متخصصان صنعتی و نفتی دارد، قبل از اینکه به شعبه رسیدگی کننده برود، برروی آن کارکارشناسی می شود.
<< و هنوز هم در سال 1386 این کار کارشناسی تمام نشده !!>>
وی درباره این موضوع که چرا شماری از دانشجویان و چهره های سیاسی در زندان هستند نیز گفت: هرچه دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی و امنیتی وارد دانشگاهها نشوند، بهتراست.
<< ای بابا اون موقع هم بگیر و ببند بوده ؟ آخه الان می گن بگیر و ببند فقط مال زمان احمدی نژاده اون موقع از زندانها به جای انبار سوله استفاده می کردند >>
رئیس قوه قضاییه با اشاره به پرونده کوی دانشگاه نیز گفت: این پرونده بررسی شده و حکم صادرشده اما یک بخشی هنوز مفتوح مانده چون سندی برای پیگیری قضایی نیست.
<< همه بخش ها هم به خاطر اون یک بخش تا ابد الدهر مفتوح خواهد ماند >>
البته برخی از دانشجویان قبل از اینکه به قوه قضاییه بیایم به زندان افتاده بودند. اما در ابتدا از رهبری درخواست کردم کسانی را که در پرونده کوی به اعدام محکوم شده اند عفو کنند که شامل دو نفر دانشجو و دونفر غیردانشجو می شد.
وی همچنین از عفو جدید شماری از دانشجویان حادثه کوی، حادثه خرم آباد و برخی شهرهای دیگر به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبرداد.
رئیس قوه قضاییه درباره زندانیان سیاسی نیزگفت: اجازه بدهید پرونده های چهره های سیاسی و محاکم غیرعلنی برگزارشود، بعد ببینیم، به حق بوده یا ناحق، سیاسی بوده یا قانونی. وی بدون اینکه از فردی خاص نام ببرد، گفت: یکی از چهره های سیاسی بعد از محاکمه اش، نامه ای جانسوز برای مقام رهبری نوشته که وقتی بنده آن را به پیش رهبری بردم که ایشان هم گفتند نامه ای جانسوز است.
وی دراین نامه اقرارکرده است، قصد براندازی داشته و حالا پشیمان است.
<< ببخشید اول اسمش حسین.مو نبوده ؟ ای بابا خیالاتی شدم این جلسه که مال 6 سال پیشه>>
رئیس قوه قضاییه در ادامه تأکیدکرد که هیچکس حق ندارد نظر خود را به قاضی تحمیل کند، مدیریت پرونده کاملاً دراختیارقاضی است.
وی درباره مسأله بازداشت های موقت به برخورد با یکی از قضات بخاطر بازداشت موقت بی دلیل اشاره کرد و گفت: این برخورد مایه عبرت شده است و ما ارشادی برخورد کرده ایم.
رئیس قوه قضاییه پیرامون سیاسی شدن پرونده مفاسد اقتصادی نیز اظهار داشت: ما بنای سیاسی کردن پرونده مفاسد را نداریم اما آنچه مطبوعات می گویند، می نویسند، بحث دیگری است.
<< ما کلآ غیر سیاسی همه مفاسد اقتصادی رو تبرئه می کنیم >>
وی همچنین تأکید کرد که اطلاع رسانی قوه قضاییه ضعف دارد، اما قوه قضاییه بیشتر دنبال کار قضایی است و با کار سیاسی و تریبون داری فرق دارد.
هاشمی شاهرودی گفت: ممکن است در یک جا قاضی اشتباه کند یا قانون را بدبفهمد یا تحت تأثیر قرار بگیرد،
 
<< یا روم به دیوار تحت فشار سیاسی یا زیر میزی قرار گیرد >>
 اما باید قبول کرد، دستگاه قضایی اگر افکار عمومی را میزان قضاوت قرار دهد، این قضاوت نمی شود.
<< نه بابا افکار عمومی کیلو چنده نفع خودتون رو در نظر بگیرید >>
وی درباره اینکه شأن و حقوق متهمان رعایت نمی شود، گفت: ما هرجا دیده ایم، برخورد کرده ایم.
رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: در همین پرونده شهرام جزایری یک هیأتی از طرف سه قوه رفتند و با او آزادانه صحبت کردند، دیدند اینجوری نیست که او شکنجه شده باشد تازه اگر هم شده بود، ربطی به پرونده ندارد و باید شکنجه گر را گرفت و مجازات کرد.
<< نه خداییش نشده بود چون ما بعد 6 سال دیدیم شهرام همچین لپاش گل انداخته بود تپل تر شده بود هم قبل از سفر خارجه هم بعد از سفر ، تازه زیر شکنجه که کسی ازدواج مجدد نمی کنه >>
وی خاطرنشان کرد: آزادی مطبوعات، حقوق مطبوعات و آزادی بیان، به معنای آزادی دروغ گفتن و تهمت زدن و بیان مطالب خلاف واقع نیست.
هاشمی شاهرودی گفت: در 2.5سال گذشته، 50 قاضی و مدیرکل را محاکمه و از دستگاه قضایی بیرون کرده و یا به زندان انداخته ایم. 
<< به ملا گفتن مرکز زمین کجاست میخ طویله رو کوبید زمین گفت همینجا می گی نه؟ برو مترش کن >>
وی درباره حضور جریانات خودسر در قوه قضاییه گفت: ما سراغ نداریم که اینها کی و کجا هستند، ممکن است، برخی قضات خلاف کنند اما خودسر نیستند. اگر آقایان خبردارند، با کمال خرسندی بیایند، به ما اطلاع بدهند ما آمادگی برخوردبا هرکس را که باشد داریم.
وی درباره اینکه شما گفته بودید ویرانه را تحویل گرفته اید، اکنون چه کار کرده اید که بعدی هم نیاید بگوید ویرانه را تحویل گرفته است، گفت: «مخروبه را ان شاءالله آباد می کنیم.»
<< دارن کار زیر بنایی می کنن که انشا الله این قوه برای نسل چهاردهم یا پانزدهم انقلاب کاملآ آباد باشه >>
از رئیس قوه قضاییه پرسیده شد که درباره تخلفات آستان قدس رضوی و بنیاد مستضعفان چه اقداماتی انجام داده است، گفت: تخلفی در آستان قدس رضوی نبوده، اما پسر تولیت آستان قدس رضوی در تخلفات شرکت «المکاسب» که در خارج از کشور است نقش دارد و رسیدگی می شود.

<< البته عجول نباشید مثلآ سال 86 انتظار اتمام پرونده را نداشته باشید .تقریبآ حکمش شامل ندیده پسر تولیت آستان قدس می شه >>

وی افزود: درباره بنیاد جانبازان پرونده هایی تشکیل شده که در دوره کارشناسی است.
<< الان 6 سال گذشته و در دوره کارشناسی ارشده >>
رئیس قوه قضاییه همچنین درباره تخلفات رئیس جمهوری سابق و فرزندان وی گفت: ما پرونده ای از آنها نداریم، اگر کسی دارد، بدهدما رسیدگی می کنیم.
<< رشوه 50 میلیون دلاری شرکت توتال فرانسه که فرانسوی های ملعون افشا کردند خدمت شما >> ( انصار نیوز و چند نشریه دیگه نوشته بودن ها به من ربطی نداره )
وی آزادی و عفو مرتضی رفیق دوست را رد کرد و گفت: عفو وی خلاف واقع است.
<< عفو و آزادی موقت هر دو خلاف واقع است ایشان آزادی دائم دارند >>
رئیس قوه قضاییه درباره توقیف فله ای مطبوعات گفت: در این باره باید دادگستری تهران پاسخ بدهد.


سروش ::: یکشنبه 86/9/11::: ساعت 7:27 عصر
نظرات دیگران: نظر

لیست کل یادداشت های این وبلاگ


لینک های برتر

به زودی ایران به سومین قدرت جهان تبدیل می شود [186]
معاویه هنوز زنده است و بت گر باقی است [114]
ایرادات نگارشی بچگانه خانم پروفسور زهرا رهنورد [129]
عروسی پسر احمدی نژاد و پسر عسگر اولادی [921]
نرخ های واقعی با ارزشتر از ملی شدن نفت -خیلی مهم [40]
عذر بدتر از گناه دکتر عباسی و سخنی با ایشان [161]
سرانجام پرونده مهدی و فائزه هاشمی تشکیل شد [174]
رهبری جلوی ریاست جمهوری مادام العمر را گرفت - مهم [296]
ما پدر در پدر ساندیس خوریم - عکس [322]
انتقادات فرمانه شجاع از جاسبی ، در حضور جاسبی [143]
کلیپ و آهنگ زیبای فتنه سبز [204]
یاران را چه غریبانه - کشتند در این خانه / حتمآ بخوانید [137]
مترادف های سیاسی - حتمآ بخونید [171]
مهندسی افکار عمومی - دکتر عباسی - مهم مهم [255]
بگو کدام خیابان سرزمین‌مان رفتگر ندارد - کافه پیانو [127]
[آرشیو(187)]

 

 

لینک دوستان


وبلاگ های من
ناگفته ها




لینکهای مورد نیاز

اخبار نت گشت



آرشیو سیما



آدرسهای اینترنتی



روزنامه ها



موسیقی سنتی و پاپ



جوک



آب و هوا



آثار پارسی گویان



یانی



کارت تبریک



گردشگری ایران



گالری تصاویر



>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 24
کل بازدید :351987

بهترین نمایش 600*800

پارسی بلاگ

صفحه نخست

پست الکترونیک

وضعیت من در یاهو

برای اینکه این صفحه را ،صفحه خانگی خود کنید کلیک کنید


مطالب پیشین


لغت نامه فارسی

پیوند روزانه هزاره سوم