سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مقام معظم رهبری، سال 1381 خطاب به جنبش دانشجویی: مسابقه رفاه میان مسئولان، بی‌اعتنایی به گسترش شکاف طبقاتی در ذهن و عمل برنامه‌ریزان، ثروت‌های سربرآورده در دستانی که تا چندی پیش تهی بودند، هزینه کردن اموال عمومی و اقدام‌های بدون اولویت، و به طریق اولی در کارهای صرفاً تشریفاتی، میدان دادن به عناصری که زرنگی و پررویی آنان همه گلوگاه‌های اقتصادی را به روی آنان می‌گشاید، و خلاصه پدیده بسیار خطرناک انبوه شدن ثروت در دست کسانی که آمادگی دارند آن را هزینه کسب قدرت سیاسی کنند، و البته با تکیه بر آن قدرت سیاسی اضعاف آن‌چه را هزینه کرده‌اند گرد می‌آورند
دزدی های قانونی در بانکها - ناگفته ها

شاید عنوان بالا دارای یک تضاد درونی باشد .مگر می شود یک دزدی قانونی باشد ؟ در کشورهای دیگر را خبر ندارم اما در ام القرای جهان اسلام  یعنی ایران خودمان می شود ،خوب هم می شود ..مگر دزدی برداشتن پول یا کالا بدون اجازه  و اطلاع صاحب پول یا کالا نیست؟ پس اگر بانکی بدون اطلاع از حساب کسی برداشت کند دزدی است حتی اگر مبلغ ناچیز باشد و اما این دزدی های قانونمند به صورت  درصدی با حکم و قانون مدیران و بدون اطلاع مشتریان صورت می گیرد . واضح تر توضیح می دهم .حتمآ همه شما تا به حال بارها از پایانه ها و کارت خوان ها موجودی گرفته اید و اگر هم شغل آزاد دارید حتمآ از همین کارت خوانها برای مشتریان دارید و به طور قطع 99% شما از این موضوع بی اطلاعید که فقط برای گرفتن رسید مبلغ موجودی 100 تا 130 تومان از حسابتان کم می کنند و به هیچ وجه هم در صورت حساب مبلغ موجودی ، مقدار کسری آنرا درج نمی کنند و مشتری به خیال خدمات رایگان شاید هر چند روز یک بار هم فیش موجودی بگیرد .جالبتر اینکه در این فیش موجودی از شماره کفش طرف درج شده تا قد و وزن .روشن تر بگویم موارد زیر در فیش موجودی درج می شود:  
 نام بانک - شماره پایانه - شماره پذیرنده - شماره کارت - نام مشتری - شماره Batch - شماره تراکنش - شماره رسید - تاییدیه -مبلغ به ریال - از اعتماد شما متشکریم - نام بانک  - آدرس وبسایت.
و به هیچ عنوان از مبلغ کسر شده بابت گرفتن موجودی نمی نویسند .تازه اگر هم فهمیدید و با بانک تماس گرفتید می گویند اشتباه می کنید. از همه بانکها اطلاع ندارم اما توضیحاتی که من دادم مربوط به بانک پارسیان بود . توضیح کشف این دزدی قانونمند را کامل برایتان روایت می کنم.

چندی قبل برای فروشگاه اقوام نزدیک از همین پایانه های بانک پارسیان آوردند که پس از مطالعه دفترچه راهنما آنرا نصب کردیم و در چند روز قبل من یک کارت بانک سامان را با اینکه می دانستم موجودی اش چقدر است دادم موجودی بگیرد با تعجب دیدم 130 تومان از آن کسر شده چون من مبلغ دقیق کارت را روز قبلش از اینترنت دیده بودم . باز هم گفتم حتمآ اشتباه می کنم چون نه در فیش از کسر موجودی نوشته بود و نه در دفترچه راهنما .دیروز مبلغ موجودی یک کارت دیگر  را سه بار چک کردم و خانواده را هم صدا کردم که ببینند و شاهد باشند و امروز که از پایانه یا کارت خوان موجودی گرفتم 130 تومان از آن کسر کرده بود طبق معمول بدون اعلام در فیش که مثلآ این مبلغ بابت کارمزد کم شده . با تجارت الکترونیک بانک پارسیان تماس گرفتم گفتم بابت گرفتن موجودی مبلغی کسر می شود ؟ با کلی اصرار زیر بار نرفتند و گفتند باید پرینت بیاری و اشتباه می کنی .با خود بانک تماس گرفتم و اولی گفت نه و گوشی را به دومی داد و سومی بالاخره گفت نمی دانم فکر کنم 100 تومان کسر می کنند .گفتم نه 130 گفت شاید برای بانک خصوصی 130 باشد . من هم عصبانی از این کلاه برداری و دزدی قانونی کلان به بازرسی استان زنگ زدم . بازرسی هم  کلی اما و اگر چید که بانک خصوصی است و به ما ربطی ندارد و دست آخر هم گفت رسیدگی می کنیم و لحن کلامش هم معلوم بود چقدر رسیدگی می کنند .!!! از این همه پی گیری  من تعجب نکنید 130 تومان را برای کل ایران اگر در نظر بگیرید دزدی کلانی است اگر در هر روز فقط 100000 نفر موجودی بگیرند در سال 4 میلیارد تومان بدون اطلاع از جیب من و تو و ... آرام و بی  صدا برمی دارند چون  مبلغ برای هر نفر هم ناچیز است کسی دقت نمی کند که مثلآ از کارت چند صد هزاری یا میلیونی اش 130 تومان کم شده . تازه اگر کسی هم شک کند و با بانک تماس بگیرد چنان  تلقین می کنند که طرف به چشم خودش شک می کند اما به بانک خیر . و اگر کسی هم مطمئن باشد برای 130 تومان کسی نمی رود شکایت و شکایت بازی . اگر کسی هم به خاطر وجدان و بیت المال و از این حرفها دنبالش را بگیرد دست آخر یکی از روسای بالایی بانک حتمآ اعلام می کند که طبق بند فلان و ماده فلان کسر اینقدر قانونی است و از این ماده و بخشنامه هم جز روسا خبر ندارند . این قوانین کسر موجودی را بابت خدمات را  اگر راست می گویند چرا در رسید مبلغ  نمی نویسند ؟ من مطمئن هستم اگر این موضوع را به همه بگویند یعنی همه پایانه ها بدانند که با گرفتن رسید موجودی فلان مبلغ کسر می شود 90 % افراد رسید موجودی شان را نمی گیرند و چون فکر می کنند خدمات رایگان است اکثرآ پایانه ای را در دسترس می بینند یک رسید موجودی شان را هم می گیرند .

من نمی دانم کدام بانکها و با چه کارمزدی و بابت چه خدماتی ، چقدر کسر می کنند اما تا زمانی که این کسر مبلغ ها بدون اطلاع مشتری باشد دزدی است و تعارف هم بر نمی دارد .
پس خانمها و آقایان در مراجعه با بانکها و پایانه ها مراقب باشید .دزدان با بخشنامه در کمین نشسته اند و فرقشان با دزدان سنتی در این است که اینها با ماده واحده می برند. ( نوشته من مربوط به کارکنان شریف بانک پارسیان یا بانکهای دیگر نبود که از این کسر مبلغ ها ریالی به این عزیزان نمی رسد تمام نوشته من خطاب به کسانی بود که این قطره قطره ها در جیب آنها دریا می شود)

آن پارسا که ده خرد و ملک رهزن است            وآن پادشاه  که مال رعیت خورد گداست



سروش ::: یکشنبه 86/7/29::: ساعت 12:39 عصر
نظرات دیگران: نظر

لیست کل یادداشت های این وبلاگ


لینک های برتر

به زودی ایران به سومین قدرت جهان تبدیل می شود [186]
معاویه هنوز زنده است و بت گر باقی است [114]
ایرادات نگارشی بچگانه خانم پروفسور زهرا رهنورد [129]
عروسی پسر احمدی نژاد و پسر عسگر اولادی [921]
نرخ های واقعی با ارزشتر از ملی شدن نفت -خیلی مهم [40]
عذر بدتر از گناه دکتر عباسی و سخنی با ایشان [161]
سرانجام پرونده مهدی و فائزه هاشمی تشکیل شد [174]
رهبری جلوی ریاست جمهوری مادام العمر را گرفت - مهم [296]
ما پدر در پدر ساندیس خوریم - عکس [322]
انتقادات فرمانه شجاع از جاسبی ، در حضور جاسبی [143]
کلیپ و آهنگ زیبای فتنه سبز [204]
یاران را چه غریبانه - کشتند در این خانه / حتمآ بخوانید [137]
مترادف های سیاسی - حتمآ بخونید [171]
مهندسی افکار عمومی - دکتر عباسی - مهم مهم [255]
بگو کدام خیابان سرزمین‌مان رفتگر ندارد - کافه پیانو [127]
[آرشیو(187)]

 

 

لینک دوستان


وبلاگ های من
ناگفته ها




لینکهای مورد نیاز

اخبار نت گشت



آرشیو سیما



آدرسهای اینترنتی



روزنامه ها



موسیقی سنتی و پاپ



جوک



آب و هوا



آثار پارسی گویان



یانی



کارت تبریک



گردشگری ایران



گالری تصاویر



>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 20
کل بازدید :351920

بهترین نمایش 600*800

پارسی بلاگ

صفحه نخست

پست الکترونیک

وضعیت من در یاهو

برای اینکه این صفحه را ،صفحه خانگی خود کنید کلیک کنید


مطالب پیشین


لغت نامه فارسی

پیوند روزانه هزاره سوم