سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مقام معظم رهبری، سال 1381 خطاب به جنبش دانشجویی: مسابقه رفاه میان مسئولان، بی‌اعتنایی به گسترش شکاف طبقاتی در ذهن و عمل برنامه‌ریزان، ثروت‌های سربرآورده در دستانی که تا چندی پیش تهی بودند، هزینه کردن اموال عمومی و اقدام‌های بدون اولویت، و به طریق اولی در کارهای صرفاً تشریفاتی، میدان دادن به عناصری که زرنگی و پررویی آنان همه گلوگاه‌های اقتصادی را به روی آنان می‌گشاید، و خلاصه پدیده بسیار خطرناک انبوه شدن ثروت در دست کسانی که آمادگی دارند آن را هزینه کسب قدرت سیاسی کنند، و البته با تکیه بر آن قدرت سیاسی اضعاف آن‌چه را هزینه کرده‌اند گرد می‌آورند
منطق جلبکی - ناگفته ها

در این پست می خواهم از تناقضات بی پایان گفتاری و رفتاری جنبش سبز را که با آنها برخورد کرده و می کنم ، بی هیچ تلاشی برای پیوستگی مطالب بازگو کنم و البته مسلمآ زمان و توان توامان مانعی در ابراز و انتقال تمام آن چیزیست که در ذهن دارم اما خوب همین اندک هم گفت و شنفتش خالی از لطف نیست .(شخصآ برای مخالفینی که به هر کسی مورد نظرشان بود محترمانه رای دادند و پس از اعلام نتایج به نتایج احترام گذاشتند و دیگران را عوام و آش خور و جیره خور ، نادان و ... ننامیدند احترام قائلم خواه سبز موسوی باشند خواه سلطنت طلب ؛فدایی ولایت باشند یا ضد ولایت فقیه ، بهایی یا یهودی و ... . پر واضح است که روی سخنم و احیانآ کنایه هایم با این گروه نیست و در صورت رنجش هم پیشاپیش عذرخواهی می کنم . )

1 - این روزها زیاد می شنویم ْ دولت حداقل به رای سی درصد جامعه احترام گذارد ْ یا اینکه خطاب به ما پرچمی ها می گویند ْ حداقل به نظر و عقیده این 13 میلیون نفر احترام گذارید ْ یا از این دست جملات.
عجیب است جماعتی که به اذعان خودشان نهایتآ سی درصد جامعه اگر باشند انتظار دارند به رای و نظر و عقیده شان احترام گذاریم اما این گروه هیچ ارزشی برای نظر و رای هفتاد درصد دیگر جامعه قائل نیستند، عجیب تر اینکه شعار مرگ بر دیکتاتور و آزادی اندیشه و ... هم می دهند .حضرات یا معنی دیکتاتور را نمی دانند یا استدلالهایشان بر همان منطق جلبکی استوار است.

2 - پیرو همان جملاتی که در بالا گفته شد یعنی  ْ دولت حداقل به رای سی درصد جامعه احترام گذارد ْ و ْ حداقل به نظر و عقیده این 13 میلیون نفر احترام گذارید ْ.
8 ماه زمان برد تا این جنبش مثلآ روشنفکر به اصطلاح سبز در معنا سیاه بفهمند که تعدادشان 13 میلیون بوده و و حداکثر سی درصد جامعه بوده اند نه کل جامعه ، و  حتی همان 13 میلیون هم اگر هنوز مانده باشند که نمانده اند ؛ بیشمار نیست . البته خوب شاید در منطق ریاضی مغزپسته ای ها سیزده میلیون نفر یعنی بیشمار. جای تعجب نیست چون  وقتی به تاریخچه اعداد قبایل بدوی نگاه می کنیم بی بینیم آنها شمارش اعداشان اینگونه بود که مثلآ می گفتند یک ، دو ، بیشمار یعنی تعریفی برای اعداد بیش از 2 نداشتند ، خوب این جماعت هم حتمآ تعریفی برای بیش از سیزده میلیون ندارند و به سیزده میلیون می گویند بیشمار و قابلیت تعریف و تشخیص اینکه 13 میلیون از 24 میلیون کمتر است را هم ندارند.

3 - حتمآ شما هم به این جمله از سبزها زیاد برخورد کرده اید که می گویند ْ خوب این 13 میلیون به این دولت و عملکردش اعتراض دارند نمی شود آنها را نادیده گرفت و طبق قانون اساسی اصلا دولت و دستگاه های مربوط بعد از انتخابات به آنها مجوز راهپیمایی می دادند ْ این جمله از خواص و روزنامه ها و مناظرات کواکبیان و طاعت گرفته تکرار می شود تا مقلدین عوام این بلندگوها.
از کرامات شیخ ما چه عجب         پنجه را گز کرد و گفت وجب
مرغ نر را خروس می گوید           زن نو را عروس می گوید
حضرات سبز نشان گویی به کشف اجتماعی بزرگی نائل آمده اند که این عده که به آقای احمدی نژاد رای نداده اند ؛ نسبت به او اعتراض داشته اند !!  . این که از واضحات است هر کس به احمدی نژاد رای نداده حتمآ از عملکرد و نمایه های رفتاری او راضی نبوده .چنانچه مشخص است 24 میلیون نفر هم به موسوی اعتراض داشتند . آیا بعد از هر انتخابات باید مجوزی برای اعتراضات خیابانی میلیونها نفر هوادار طرف بازنده صادر شود؟!! به قول رهبر معظم ْ اگر قشون کشی خیابانی باشد در آنصورت انتخابات برای چیست؟ ْ آیا در زمان آقای خاتمی در دوره دوم باید  به 8 میلیون نفری که به او رای نداده بودند بعد از انتخابات ؛ مجوز تظاهرات و اعتراضات خیابانی داده می شد؟!! واقعآ اگر موسوی رای می آورد و طرفداران احمدی نژاد چنین رفتاری می کردند همین سبزهایی که اکثرآ هم داعیه روشنفکری و دانایی دارند در مورد آنها چه قضاوتی می کردند؟ چه حرفهایی به آنها زده می شد ؟ آیا نمی گفتند که یک مشت بی فکر و متحجر که بویی از مدنیت و دموکراسی و ساز و کار انتخابات نبرده اند شده اند طرفدار احمدی نژاد؟ البته این حرفها در بهترین حالتی که هیچ خونی از بینی کسی نمی آمد و اعتراضات در آرامش مطلق می شد گفته می شد ؛ وای به حال زمانی که نه بانک که یک لاستیک آتش زده می شد.

4 - آقای خاتمی در زمان ریاست جمهوری در همان دوران تنش زدایی یا به قول مجری برنامه ّ دیروز ، امروز ، فردا ْ در دوران امام زدایی ؛ یک جمله معروف داشتند که در جلسه ای وقتی عده ای شعار ّ مرگ بر آمریکا ْ سر دادند؛گفتند : ّ جلوی من از مرگ هیچ کسی نگویید ّ .
این جمله چنان دربین عوام مطرح شد که بسیاری را شیفته این پیام آور صلح و دوستی کرد و ایشان گویا مهربانی را تمام کردند که حتی برای دولتمردان و نظام آمریکا هم طالب مرگ نبودند البته منظور از مرگ بر آمریکا روشن است که نوعی اعلام بیزاری است وگرنه کسی حتی برای شیطان بزرگ با آنهمه جفاهایی که توسط مقامات خودشان در حق ایران و ایرانی کرده اند، مرگ نمی خواهد حداقل مرگ جمعی و بی منطق و دلیل نمی خواهد با این وجود آقای خاتمی حتی از این اعلام بیزاری نسبت به فروشندگان سلاح های شیمیایی و حامیان صدام ، کودتاگران 28 مرداد و ... ابراز بیزاری کردند . من هم به این همه مهربانی آقای خاتمی و حامیان و دنباله رو های سبز ایشان تبریک می گویم اما سوالی دارم ‍؛ چرا حضرات در مقابل این همه مرگ گفتن های جنبش مغز پسته ای ها که از رهبر گرفته تا رئیس جمهور و حتی هیئت دولت را مورد نوازش قرار می دهند ، مهریانیشان نمی جنبد و از آن جملات قصار نمی گویند که ْ از مرگ نگویید ْ . آیا مرگ فقط برای  آمریکاییان و غربی ها زشت و ناپسند بود؟! گیرم احمدی نژاد با تقلب رئیس جمهور شده .آیا جرمش از آمریکا با آنهمه سابقه جرم و جنایت که از گذشته تا حال ادامه دارد ؛ بیشتر است؟! البته خوشحالم که شما از شعار مرگ بر احمدی نژاد ناراحت نمی شوید ؛ چون مطمئن می شوم که ایشان چهره ای ملی است نه آمریکایی ، که اگر آمریکایی بود در صورت سردادن چنین شعارهایی با واکنش شما روبرو می شد.

ادامه دارد ...



سروش ::: سه شنبه 88/11/27::: ساعت 1:30 صبح
نظرات دیگران: نظر

لیست کل یادداشت های این وبلاگ


لینک های برتر

به زودی ایران به سومین قدرت جهان تبدیل می شود [186]
معاویه هنوز زنده است و بت گر باقی است [114]
ایرادات نگارشی بچگانه خانم پروفسور زهرا رهنورد [129]
عروسی پسر احمدی نژاد و پسر عسگر اولادی [921]
نرخ های واقعی با ارزشتر از ملی شدن نفت -خیلی مهم [40]
عذر بدتر از گناه دکتر عباسی و سخنی با ایشان [161]
سرانجام پرونده مهدی و فائزه هاشمی تشکیل شد [174]
رهبری جلوی ریاست جمهوری مادام العمر را گرفت - مهم [296]
ما پدر در پدر ساندیس خوریم - عکس [322]
انتقادات فرمانه شجاع از جاسبی ، در حضور جاسبی [143]
کلیپ و آهنگ زیبای فتنه سبز [204]
یاران را چه غریبانه - کشتند در این خانه / حتمآ بخوانید [137]
مترادف های سیاسی - حتمآ بخونید [171]
مهندسی افکار عمومی - دکتر عباسی - مهم مهم [255]
بگو کدام خیابان سرزمین‌مان رفتگر ندارد - کافه پیانو [127]
[آرشیو(187)]

 

 

لینک دوستان


وبلاگ های من
ناگفته ها




لینکهای مورد نیاز

اخبار نت گشت



آرشیو سیما



آدرسهای اینترنتی



روزنامه ها



موسیقی سنتی و پاپ



جوک



آب و هوا



آثار پارسی گویان



یانی



کارت تبریک



گردشگری ایران



گالری تصاویر



>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 43
کل بازدید :351763

بهترین نمایش 600*800

پارسی بلاگ

صفحه نخست

پست الکترونیک

وضعیت من در یاهو

برای اینکه این صفحه را ،صفحه خانگی خود کنید کلیک کنید


مطالب پیشین


لغت نامه فارسی

پیوند روزانه هزاره سوم